فرهنگ قرآنی، جامعه را در برابر ترفندهای معاندان بیمه می کند

حجت الاسلام ‘حسن رحیمیان’ روز جمعه در مراسم افتتاحیه مسابقه های قرآن کریم خانواده شهدا و ایثارگران کشور در طرقبه و شاندیز افزود: قرائت قرآن در مقابل جریان‌‌های فساد، سلاحی قدرتمندتر از هر گونه سلاح نظامی است و بر این اساس گسترش فرهنگ و معارف قرآنی بیمه کننده جامعه و کشور اسلامی ما در برابر ترفندهای معاندان است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: مسلمانی بدون تلاوت و پیوند با قرآن معنا و مفهومی ندارد.

وی تاکید کرد: هر مسوول بنا به رتبه و درجه خود در جامعه باید به همان اندازه با قرآن انس ، معرفت و الفت داشته باشد.

وی گفت: هیچ فرد و مسوولی مانند امام راحل و رهبر معظم انقلاب با قرآن انس و الفت نداشتند.

او گفت: بنیانگذار فقید انقلاب و مقام معظم رهبری عنایت خاصی به گسترش معارف قرآنی داشته و بر همواره بر توجه مسوولان و بخش های مختلف جامعه بر این امر مهم تاکید کرده و می کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه اجرای اهداف و احکام قرآنی باید از اولویت‌های زندگی هر فرد قرار گیرد، گفت: حافظان و قاریان جامعه در خط مقدم جامعه دینی قرار دارند.

او گفت:‌ افزایش شناخت نسبت به معارف قرآن و عمل به آن رمز سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

وی اظهار کرد: فرزندان شهدا و ایثارگران دو ویژگی اکتسابی و غیر اکتسابی دارند، فرزند شهید بودن غیراکتسابی و مسائلی که خود انسان آن را به دست می‌آورد، اکتسابی است ولی هر دو دارای فضیلت‌های بالایی هستند.

بیست و چهارمین دوره مسابقه های قرآنی خانواده شهدا و ایثارگران کشور با حضور یک هزار و ۲۰۰ نفر سوم لغایت دوازدهم شهریورماه جاری در هتل بزرگ طرقبه شهرستان طرقبه و شاندیز در حال برگزاری است.

۷۴۹۰/۶۵۹/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۲۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.