فرهنگ چین در مبارزه با مفاسد اقتصادی برای ایران الگو شود

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۲۲۵۵

فرهنگ چین در مبارزه با مفاسد اقتصادی برای ایران الگو شود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

فرهنگ چین در مبارزه با مفاسد اقتصادی برای ایران الگو شود

بی اعتنایی به فساد اقتصادی اعتماد مردم را خدشه دار می کند

خبرگزاری ایمنا: محمد علی اسفنانی گفت: فرهنگ دولت چین در برخورد با مفاسد اقتصادی در چارچوب حقوق اسلامی ایران باید تبیین شود و این موضوع برای سیستم قضایی ایران مفید است.

دوشنبه ۱۷ آذر – ۱۱:۱۱

به گزارش ممتاز و به نقل از خانه ملت، محمد علی اسفنانی، نماینده و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مفسده و فساد موضوع ناپسندی است که در همه کشورهای دنیا و جوامع بشری محکوم شده است. حکومت های دموکراتیک به صورت جدی پیگیر برخورد با مفاسد اقتصادی هستند و جالب اینجاست که حکومت هایی که دچار مشکل مشروعیت هستند نیز با مفاسد اقتصادی برخورد می کنند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رویه مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی گفت: ایران به عنوان کشوری که دایعه حکومت اسلامی با سازوکاری های دموکراتیک است در بالاترین اولویت باید موضوع برخورد با مفاسد را پیگیری کند.
وی که معتقد است با توجه به آموزه های اسلامی وظیفه سنگینی متوجه سیستم قضایی ایران است گفت: براساس آنچه که اسلام به ما آموخته است در کوچک ترین روابط شخصی باید حق و حقوق دیگر را رعایت کنیم و خداوند بلندمرتبه در قرآن کریم بارها تاکید کرده است که از حق الناس نمی گذرد. حال وقتی که مفسده اقتصادی مرتکب می شود در واقع حقوق ملت را تضییع کرده است و این عمق حساسیت نظام جمهوری اسلامی را تبیین می کند.
نمایندهٔ مردم شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین و میاندشت در مجلس با پیش کشیدن رویکرد حکومت چین در برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: عالی ترین مقام امنیتی و اطلاعاتی چین اخیرا بازداشت شده است و چندین مقام دیگر حزب کمونیست از جمله دبیراول حزب کمونیست چین که مرتکب فساد اقتصادی شده بودند، بازداشت و مجازات شدند.
این حقوقدان ضمن بیان این که حکومت چین اعدام را به عنوان سخت ترین مجازات برای برخورد با هرگونه فساد اقتصادی در نظر گرفته و هیچ کس این رویکرد را تقبیح نمی کند،گفت: پکن برخورد با مفاسد را خدشه به حیثیت خود نمی داند. اگرچه کالاهای چینی به صورت گسترده در بازار ایران یافت می شود و این موضوع چندان مطلوب نیست اما فرهنگ دولت چین در برخورد با مفاسد اقتصادی در چارچوب حقوق اسلامی ایران باید تبیین شود و این موضوع برای سیستم قضایی ایران مفید است.
اسفنانی در ادامه خواهان برخوردجهادی با مفاسد اقتصادی شد و گفت: اگرچه اقدامات مثبتی در برخورد با مفاسد اقتصادی در ایران صورت گرفته است اما سیستم قضایی تازه در ابتدای راه است و کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد که هنوز صورت نگرفته است.
وی با تاکید بر لزوم بر اصلاح مکانیسم قوانین و سازوکارهای نظارتی جمهوری اسلامی بر سیستم مالی اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: اگرچه افشا و برخورد با پرونده های میلیاردی اخیر اقدام مناسبی است اما با یک ضرب و تقسیم ساده از مبالغ هنگفت این پرونده ها و جمعیت کشور به هر ایرانی مبلغ قابل توجی پول می رسد ، عمق فاجعه آمیز ماجرا زمانی است که برخی در ایران به نان شب محتاج هستند.
اسفنانی گفت: جمهوری اسلامی از سوی دولت های غربی مورد تحریم های خصمانه اقتصادی قرار گرفته است تا مردم ایران در مسائل اقتصادی با مشکل مواجه شوند و مقام معظم رهبری برای مقابله با توطئه موضوع اقتصاد مقاومتی را پیش کشیدند. در اقتصاد مقاومتی مبارزه با مفاسد اقتصادی از اصلی ترین موضوعات محسوب می شود.
وی که معتقد است، فساد اقتصادی جنایت است و هرگونه اهمال در برخورد با این جنایت در واقع خیانت به ملت، آرمان های نظام و خون شهدا می باشد، گفت: ممکن است برخی رسانه های بیگانه سعی بر سواستفاده از برخورد سیستم قضایی با مفاسد اقتصادی را داشته باشند و آن را به کل نظام تعمیم بدهند اما این که جمهوری اسلامی با مفاسد اقتصادی از سوی هرکسی در هر جایگاهی برخورد کند از مفاخر ایران خواهد بود و بی اعتنایی به این موضوع اعتماد مردم را خدشه دار می کند.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.