فروخته شدن طرحی با قیمت ۱.۶ میلیون دلار + تصویر

طرح جلد «تن‌تن در آمریکا» چاپ سال ۱۹۳۲ رکورد فروش اثری هنری مربوط به یک قصه مصور را شکست.
به گزارش خبرآنلاین، این طرح روز شنبه در یک حراج در پاریس ۱.۶ میلیون دلار (۱.۳ میلیون یورو) فروخته شد.

طرح جلد «تن‌تن در آمریکا» را هرژه نویسنده بلژیکی و خالق تن‌تن با مرکب طراحی و رنگ گواش کشیده است. رکورد قبلی فروش اثری هنری مربوط به یک قصه مصور نیز در اختیار همین اثر بود. طرح هرژه سال ۲۰۰۸ به قیمت ۹۷۳ هزار دلار فروخته شده بود.

عکس

«تن‌تن در آمریکا» سومین جلد از مجموعه کتاب‌های مصور «تن‌تن» درباره خبرنگار زیرک است که به همراه سگ وفادارش دنیا را زیر پا می‌گذارد و با ماجراهای مختلف روبرو می‌شود.

تنها پنج طرح از طرح‌های هرژه برای کتاب‌های «تن‌تن» باقی مانده که در میان آن‌ها دو طرح در اختیار کلکسیونرهای شخصی هستند. طرح جلد «تن‌تن در آمریکا» را خریداری ناشناس خرید.

تن‌تن اولین بار ژانویه سال ۱۹۲۹ در نشریه‌ای بلژیکی به خوانندگان معرفی شد. موفقیت این شخصیت موجب شد چندین و چند کتاب مصور با محوریت او به چاپ برسد. اولین کتاب «تن‌تن در سرزمین شورا‌ها» بود که سال ۱۹۳۰ به چاپ رسید و آخرین کتاب «تن‌تن و هنر الفبا» بود که پس از مرگ هرژه منتشر شد.

این کتاب‌های مصور که به زبان‌های بسیار ترجمه شده‌اند تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه فروش داشته‌اند و چاپ آن‌ها همچنان ادامه دارد. پارسال فیلم سینمایی «ماجراهای تن‌تن» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شد.

طبقه بندی: مطالب خواندنی, گالری عکس گوناگون   |   تعداد بازدید: ۱۱۶ نفر   |   تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ خرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , jazab, تص.یری فروخته شدن طرحی با قیمت ۱.۶ میلیون دلار, تصویر, طرح, طرح تن تن, طرح تن تن فروخته شد, فروخته شدن طرحی با قیمت ۱.۶ میلیون دلار

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.