فرودگاه دزفول برای اعزام حجاج شمال خوزستان آماده می گردد

۱۱اردیبهشت،

ˈمحمود انصاری ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرودگاه دزفول برای پرواز مستقیم به عربستان سعودی نیازمند بعضی تجهیزات چون احداث جاده اختصاصی ، مرز هوایی و ترمینال تازه است.

وی با اشاره به اینکه جاده اختصاصی فرودگاه با همکاری شرکت فرودگاهی عقاب عسلویه و شهرداری دزفول در حال ساخت است گفت: فرودگاه دزفول ، تجهیزاتی برای آماده سازی زائران برای پرواز نیاز دارد که این تجهیزات تامین و در این فرودگاه مستقر می گردد.

رییس هیات مدیره شرکت عقاب عسلویه افزود: تا پیش از احداث ترمینال تازه ، چادرهایی بمنظور استقرار استقبال کنندگان از حجاج در فرودگاه نصب می گردد.

وی همکاری مسوولان شهرستان دزفول با شرکت عقاب عسلویه را با توجه به محدود بودن امکانات و بودجه ، خوب توصیف کرد و گفت: اعزام حجاج به سرزمین وحی خدمتی دیگر به مردم دزفول و دیگر شهرهای شمال استان خوزستان است.

انصاری افزود: روکش آسفالت و خط کشی باند فرودگاه دزفول با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال بمنظور آماده سازی این فرودگاه برای اعزام حجاج انجام شده است.

وی فرودگاه های تحت پوشش شرکت عقاب عسلویه را دو فرودگاه دزفول و چابهار عنوان کرد و افزود: مسوولان شرکت عقاب عسلویه هماهنگی برای زیر پوشش بردن فرودگاه جاسک انجام داده اند.

رییس هیات مدیره شرکت عقاب عسلویه گفت: با این اقدام ، مردم سراسر کشور به جنوبی ترین منطقه کشور دسترسی آسان می یابند.

وی به لغو پروازها بواسطه پدیده ریزگرد ها اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک ، با تامین سامانه ناوبری پیشرفته در شرایط دید کم ، ابر و گرد و غبار اختلالی در نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه دزفول ایجاد نخواهد شد.

انصاری افزود:این دستگاه اطلاعاتی در خصوص موقعیت فرودگاه و فاصله هواپیما تا فرودگاه در اختیار خلبان گذاشته ،تا موانع اطراف مشکلی در فرود هواپیماها ایجاد نکند و در نتیجه ،کارایی فرودگاه دزفول بالا رفته و ۲۴ ساعته می گردد.۷۲۷۹/۶۴۸

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.