فرودگاه کلاله بعد از افتتاح غیر فعال شد!

فرودگاه کلاله بعد از افتتاح رسمی توسط رئیس جمهور و درپی مدت کوتاهی فعالیت، دوباره غیر فعال شد و اکنون به مکانی برای پرواز پرندگان مبدل شده است.

به گزارش مهر،  تکمیل و تبدیل فرودگاه کلاله به مسافربری در سفر اول دکتر احمدی نژاد به استان در سال ۸۴ آغاز شد و هم اکنون با احداث ترمینال، پارکینگ هواپیما، ساختمان برج مراقبت پرواز و تکنیکال بلاک (محل استقرار واحدهای عملیاتی شامل مراقبت پرواز، الکترونیک و شبکه ارتباطات هوانوردی) آماده پرواز هواپیماهای مسافربری است.

برای بهره برداری از این پروژه، حدود ۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی شرکت فرودگاههای کشور و استان هزینه شده است.

فرودگاه کلاله پس از تعطیلی ۱۶ ساله دوباره به دست رئیس جمهور افتتاح شد و امید آن می رفت با برقراری پروازها، آرزوی دیرینه اهالی شرق گلستان برآورده شود.

اولین سورتی پرواز آن چهارم تیرماه سالجاری با ۳۰ مسافر به مقصد تهران انجام شد.

طبق برنامه قرار بود ۱۰۰ ساعت از پروازهای فرودگاههای گلستان در فرودگاه کلاله انجام شود که سرانجام این فرودگاه پس از چند هفته فعالیت دوباره غیرفعال شد و اکنون بیش از یکماه است که پروازی در آن انجام نمی شود.

نماینده مردم کلاله، مینودشت، مراوه تپه و گالیکش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این فرودگاه پس از مدتی فعالیت دوباره تعطیل شده است که قرار است رایزنیهایی برای رفع مشکل انجام شود.

عبدالکریم رجبی افزود: مقرر است با شرکت هواپیمایی آسمان مذاکره شود تا پروازهای فرودگاه کلاله را نیز پوشش دهد.

وی اظهار داشت: تاکنون پروازه های فوردگاه کلاله بصورت چارتر انجام می شد که با انجام این تفاهمنامه این مشکل نیز رفع می شود.

صادقی مدیر فرودگاه کلاله نیز در پیگیری خبرنگار مهر گفت: امروز ( سه شنبه) فرماندار شهرستان برای پیگیری رفع مشکل فرودگاه کلاله و از سرگیری پروازها در فرودگاه استان جلسه ای تشکیل داده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا یکی دو هفته دیگر دوباره شاهد از سرگیری پروازها در این فرودگاه باشیم.

این فرودگاه ۳۱۵ هکتار وسعت و ۲۲۰۰ کیلومتر باند پرواز دارد و قابلیت پرواز هواپیماهای فوکر ۱۰۰ را داراست.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.