فرودگاه ۲۲ میلیارد یورویی، هدیه ترکیه به گردشگران خارجی

۳۱اردیبهشت،

دولت ترکیه برای بهبود سرویس‌دهی گردشگران خارجی در این کشور، طرح ساخت سومین و بزرگترین فرودگاه بین‌المللی در شهر استانبول را به تصویب رساند.

دولت ترکیه روز قبل (سه‌شنبه) با همکاری یک شرکت ترکیه‌ای پروژه ساخت سومین و بزرگترین فرودگاه بین‌المللی شهر استانبول را با هزینه تقریبی ۲۲ میلیارد یورو،‌ برای ارائه خدمات به ۱۵۰ میلیون مسافر در سال به امضا رساندند.

این شرکت ترکیه‌ای که در رقابت با شرکت‌های خارجی و داخلی امتیاز ساخت این پروژه را کسب کرد، ملزم شد علاوه‌بر پرداخت مالیات سالانه احداث فرودگاه به مدت ۲۵ سال بخشی از درآمد فرودگاه را تا ۲۵ سال به دولت ترکیه پرداخت کند. پس از انقضای این مدت فرودگاه به مالکیت کامل دولت ترکیه درخواهد آمد.

براساس طرح اولیه، این پروژه کار احداث فرودگاه با ۴ سالن پرواز جداگانه در دو مرحله انجام خواهد شد و انتظار می‌رود در پایان عرصه اول احداث فرودگاه‌ میلیون مسافر و با پایان یافتن مرحله دوم ۱۵۰ میلیون مسافر در سال از طریق این فرودگاه جابه جا شوند.

از آنجاییکه امکان افزایش خدمات نقل و انتقال مسافران در دو فرودگاه فعلی ترکیه حتی با افزایش کارمندان امکان‌پذیر نیست، دولت ترکیه تصمیم به احداث فرودگاه تازهی برای ارائه خدمات به تمامی مسافران و گردشگران این کشور گرفت.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.