فروزنده: احمدی‌نژاد در مجلس نطق می‌کند نه گفتگو

۲۵م دیماه ،

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: رئیس جمهور چهارشنبه ۲۷ دی از ساعت ۱۰ و ۳۰ تا ۱۲ نطق خواهد کرد و پس از سخنان خود مجلس را ترک می‌کند.

 لطف‌الله فروزنده به خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: طبق اصل ۷۰ قانون اساسی رئیس جمهور می تواند هر زمانی که تشخیص دهد طبق هماهنگی قبلی با مجلس در صحن علنی حاضر شود و سخنان خود را در قالب نطق بیان کند.
وی اضافه کرد: طبق قانون در زمان نطق رئیس جمهور در صحن علنی مجلس و حتی قبل و بعد از آن نمایندگان نمی توانند به ارائه دیدگاههای خود بپردازند و اینکه نمایندگان برای روز چهارشنبه  شرط گذاشته‌اند می‌خواهند قبل یا بعد از نطق رئیس جمهور سخن بگویند این خلاف قانون اساسی است.
معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: نمایندگانی که می‌خواهند با رئیس جمهور سخن بگویند یا با وی ملاقات کنند سازوکار آن در قانون تعریف شده است.
بر اساس اصل ۷۰ قانون اساسی، رئیس جمهور و معاونان او و وزیران به اجتماع یا با انفراد حق شرکت در جلسات علنی مجلس را دارند و می‌توانند مشاوران خود را همراه داشته باشند و در صورتی که نمایندگان لازم بدانند، وزرا مکلف به حضورند و هر گاه تقاضا کنند مطالبشان استماع می‌شود.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.