فروشندگان باله کوسه روی بام ساختمان ها!+عکس

۲۶اردیبهشت،

با پیوستن اتحادیه اروپا به چندین کشور دیگر برای ممنوع کردن باله کنی کوسه، فروشندگان باله کوسه در هنگ کنگ محصولات خود را از انظار عمومی پنهان کردند.

روزگارنو: با پیوستن اتحادیه اروپا به چندین کشور دیگر برای ممنوع کردن باله کنی کوسه، فروشندگان باله کوسه در هنگ کنگ محصولات خود را از انظار عمومی پنهان کردند. این محصول به خاطر فواید آن برای سلامتی معروف بود، ولی مطالعات اخیر نشان داده اند که خوردن سوپ باله کوسه منجر به بیماری آلزایمر و پارکینسون می گردد. 

این تصویر یک فعال محیط زیست را در ۲ ژانویه ۲۰۲۴ نشان می دهد که تصویری از یک کوسه بدون باله و مرده را در کنار باله های دیگر نشان می دهد که روی پشت بام کارخانه ای در هنگ کنگ گذاشته شده اند تا خشک شوند.

طرفداران محیط زیست و مردم نگرانی های خود را از صید بیش از حد باله و ایجاد یک فاجعه زیست محیطی ابراز کرده اند. هنگ کنگ یکی از بزرگترین بازارهای باله کوسه است. از باله کوسه برای پختن سوپی استفاده می گردد که در ضیافت های چینی، غذای گرانی است.

در میان اعتراضات فزاینده بخاطر عمل وحشیانه باله کنی کوسه، طرفداران استفاده از باله های کوسه، پشت بام های انباری ها را برای ذخیره کردن محصولات ارزشمند خود انتخاب کرده اند.

این تصاویر که در سال نوی ۲۰۲۴ در هنگ کنگ گرفته شده اند، بیش از ۱۸۰۰۰ باله کوسه را نشان می دهند که روی پشت بام ساختمان های صنعتی گذاشته شده اند تا خشک شوند. این تصاویر فقط بخشی از محصولات را نشان می دهند که با کشته شدن ۷۵ میلیون کوسه در سال برای بدست آوردن باله های پشتی بسیار ارزشمند آنها بدست آمده اند.

این کوسه ها که در دریا صید شده و باله هایشان بریده می گردد، دوباره به دریا برگردانده می شوند، ولی دیگر نمی توانند شنا کنند. طرفداران محیط زیست تجارت باله کوسه را سبب اصلی کاهش جمعیت کوسه ها می دانند.

در آن سوی دنیا، در ایلینویز آمریکا، قانونی در اول ژانویه وضع شد که رستوران ها را از فروش باله کوسه باز می دارد. گوشت باله بیشتر در سوپ باله کوسه استفاده می گردد و ایالت هایی مانند هاوایی، واشینگتن، اورگون و کالیفرنیا همه اخیراً قوانینی برای جلوگیری از استفاده از این محصول وضع کرده اند.

در ماه نوامبر، اتحادیه اروپا در ممنوعیت عمل باله کنی کوسه، به ایالات متحده، کانادا، برزیل، نامیبیا و آفریقای جنوبی پیوست، ولی طبقه ثروتمند جامعه چین هنوز هم تقاضای باله دارد و قیمت باله ها به ۳۰۰ دلار برای هر پوند (۴۵۳ گرم) باله رسیده است.

دیوید مک گوایر، رئیس Sea Stewards به دیلی نیوز گفت: «از طرفی، دلگرم شدیم که حالا فروشندگان در هنگ کنگ پنهان شده اند. حالا دیگر باله کوسه چیز شرم آوری است. ولی مسئله اصلی چین است.»

این خوراک که در کل آسیا به خاطر فواید آن معروف است، در مطالعات اخیر ثابت شده که خوردن آن هیچ فایده ای برایتان ندارد. تحقیقی که بهار قبل در Marine Drugs انتشار یافت نشان داد که باله کوسه حاوی سطوح بالایی از نوروتاکسین است که به بیماری های رو به وخامت آلزایمر و پارکینسون ربط دارد.

منبع:برترین ها


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.