فروشندگان خودرو، مراقب چک های جعلی باشند

شنبه ۲۰ خرداد – ۰۴:۲۴:۱۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا هشدار داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا از دستگیری دو برادر به اتهام خرید ۹ دستگاه خودرو با چک های جعلی خبر داد و افزود: متهمان با مطالعه آگهی فروش خودرو در روزنامه ها، طهمه های خود را یافته و با چک های جعلی، خودروها را خریداری می کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ «مهرداد امیدی» معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در تشریح این خبر گفت: اواخر سال گذشته، ماموران آگاهی تهران بزرگ، در پی شکایت یکی از شهروندان، از وقوع یک فقره کلاهبرداری تحت عنوان خرید خودرو با چک جعلی، با خبرشدند.
وی افزود: این مالباخته به پلیس اعلام کرد که برای فروش خودرو پژو پارس خود در روزنامه همشهری، آگهی فروش چاپ کرده بود که دو نفر طی تماس تلفنی پس از دریافت مشخصات خودرو؛ به عنوان خریدار در محل حاضر شدند و در ازای پول، یک فقره چک به مبلغ ۱۵۲ میلیون ریال را به فروشنده دادند که وی پس از رفتن به بانک دریافت که چک جعلی است.
امیدی، تصریح کرد: پلیس پس از تحقیقات لازم دریافت که هویت خریداران خودرو جعلی بوده و آنان با الصاق عکس به شناسنامه ای که در گذشته به سرقت رفته بود، موفق به دریافت دسته چک شده بودند، همچنین براساس اطلاعات پلیس، متهمان بلافاصله خودرو فوق را به صورت قولنامه ای با مدارک جعلی و زیر قیمت به بنگاه خودرو، فروخته بودند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری، یادآور شد: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، تحقیقات خود را بر روی این پرونده آغاز کردند که از چند فقره کلاهبرداری دیگر با این همین شگرد، با خبر شدند.
به گفته این مقام انتظامی، پلیس پس از تحقیقات لازم از طریق یکی از چک ها، موفق شد به هویت واقعی یکی از متهان پی ببرد که در کرج زندگی می کرد، بنابراین پس از تعقیب و مراقبت، سرانجام هر دو متهم حین خروج از منزلشان دستگیر شدند.
وی با اشاره به کشف مقادیر زیادی از اسناد جعلی ثبت شرکت، مبایعه نامه خرید و فروش خودرو، تعدادی شناسنامه جعلی و مبلغ ۵۹۲ میلیون ریال، وجه نقد از محل اختفای متهمان، یادآور شد: پلیس در تحقیقات لازم دریافت که متهمان دو برادر ۳۰ و ۴۰ ساله هستند که تا کنون سابقه کیفری نیز نداشته اند و با این شگرد موفق به خرید ۹ دستگاه خودرو با چک جعلی شده بودند.
به گفته امیدی، متهمان در بازجوئیها اعتراف کردند که تمامی طهمه های خود را از آگهی روزنامه انتخاب کرده و در ساعات بعد ازظهر که بانک ها بسته بودند به سراغ فروشندگان خودرو می رفتند.
وی در پایان به فروشندگان خودرو هشدار داد که هنگام خرید و فروش، مراقب چک های جعلی باشند.

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۹۱۶۲۴۱۳۹۹۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.