فروشگاه‌های زنجیره‌ای عامل ثابت شدن قیمت‌ها

۰۵م آذر ،

71-34.jpg

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه تشتت قیمت‌ها در نظام توزیع امروز به یک اپیدمی تبدیل شده است.

محمد صادق مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه امروز از سر تا ته یک خیابان ممکن است یک کالا دارای چند قیمت متفاوت باشد، گفت: البته این وضعیت با بگیر و ببند حل نمی‌شود، گرچه ممکن است ۱۰ درصد متخلفان با چنین اقداماتی دستگیر شوند.

او با بیان اینکه برای حل این مشکل باید یک راهکار اساسی پیدا کرد، اصلاح نظام توزیع و تعیین یک قیمت مبنا برای کالاها را راه حل این مشکل خواند و گفت: در دنیا فروشگاه‌هایی مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای در واقع قیمت‌های مبنا را ارائه می‌دهند و به سبب جذابیت و پایین تر بودن قیمت این کالاها نسبت به بازار مردم ترجیح می‌دهند از آنها خرید کنند.

به گفته مفتح اگر ۱۰ درصد بازار در اختیار این فروشگاه‌ها قرار گیرد، بازار از قیمت‌های ارائه شده در آنها تبعیت می‌کند و دیگر تشتت قیمت‌ها از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حداکثر پنج درصد بازار کشور در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای است گفت: البته هم اکنون تعداد قابل توجهی درخواست برای راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده و تعداد قابل توجهی فروشگاه زنجیره‌ای نیز فعالند ولی سرعت فعالیت آنها باید بیشتر شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.