فروشگاه ˝نگار˝ زمینه‌ساز فعالیت‌های مجازی گالری‌ها است

۳۱فروردین۱۳،

در گفت‌وگو با هنرآنلاین مطرح شد

استاد دانشگاه و هنرمند نقاش معتقد است با راه اندازی فروشگاه نگار شرایطی به وجود می‌آید که سایر گالری‌ها دراین حوزه وارد شوند.

بهنام کامرانی، استاد دانشگاه و هنرمند نقاشی در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین دربارهٔ راه اندازی فروشگاه نگار گفت: فضای مجازی این امکان را در دسترس قرار داده تا جمع وسیع تری از هنرمندان آثارشان را در معرض فروش قرار دهند. اما دربارهٔ اینکه معاونت هنری اقدام به برپایی فروشگاه اینترنتی کرده است در حال حاضر نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد چرا که باید فواید درازمدت و تاثیر مستقیم آن بر هنرمندان و آثار هنری جستجو شود و اینکه در حین اجرا مسائلی اتفاق نیفتد که شکل منفی برای فضای تجسمی‌داشته باشد.

وی در این باره افزود: در دنیا مکان‌های خصوصی و گالری‌هایی فعالیت می‌کنند اما فروش آثار هنری به صورت اینترنتی در کشورمان هنوز جا نیفتاده است به همین سبب شاید با برپایی این نگارخانه و عملکرد موفقی که در ادامه خواهد داشت گالری داران هم در این زمینه به فعالیت بپردازند در این صورت معاونت در نقش حمایت کننده می‌تواند تاثیر مثبتی بر این جریان بگذارد و زمینه‌های رقابت میان گالری‌ها را فراهم کند.

کامرانی همچنین اظهار کرد: راه اندازی این گالری مجازی به هنرمندان جوان کمک می‌کند. اما یک رتبه بندی و سلسله مراتبی در کارهای نقاشی حضور دارد. به طور کلی این مسئله به هنر همگانی کمک می‌کند اما اینکه چقدر می‌تواند به هنر نوگرا و پیشرو کمک کند این مسئله جای شک دارد. اینکه در این پایگاه اینترنتی‌ها کارشناسان چه کسانی می باشند سلسله مراتبی وجود دارد یا خیر این‌ها مواردی است که باید مشخص شود. نکته این است که گالری‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند توانسته اند این موارد را رعایت کنند این مسئله ثابت می‌کند که رعایت این موارد امکان پذیر است پس امیدواریم در راه اندازی این پایگاه اینترنتی این مسائل حتما رعایت شود.

این استاد دانشگاره همچنین با تاکید بر اهمیت ایجاد فضای رقابتی گفت:مهم ترین نکته ای که باید رعایت شود این است که سازمان‌های دولتی که قصد دارند در این زمینه‌ها به عنوان متولی ظاهر شوند باید شرایطی را فراهم کنند تا سایر گالری‌های طراز اول کشور هم در صورت تمایل بتوانند فروشگاه مجازی راه اندازی کنند در حقیقت معاونت در ادامه کار نه تنها نباید جلو گسترش این فعالیت‌ها در سطح گالری‌ها را بگیرد که بهتر است شرایطی مهیا کند تا گالری داران به این مسئله بپردازند.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنان خود دربارهٔ فعالیت‌های بهاری اش گفت: تا پایان خرداد در دو نمایشگاه گروهی گالری آن حضور دارم. همچنین چند اثرم هم در نمایشگاه گروهی اپرای گالری لندن به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/۳۱/۳۴


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.