“فروشگاه” حکم ورق زدن خاطراتم را دارد / “خروس” سعید آقاخانی می خواند

۱۶م دیماه ،

دیدن مجموعه تلویزیونی “فروشگاه” ساخته مرحوم احمد بهبهانی حکم ورق زدن خاطرات را برایم دارد.

عزت الله مهرآوران، بازیگر تلویزیونی در خصوص شیوه ساخت مجموعه تلویزیونی “فروشگاه” ساخته احمد بهبهانی به خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه تلویزیونی “فروشگاه” مربوط به سال ۱۳۷۵ بوده و در آن زمان نحوه ساخت بسیار متفاوت بوده است. 
وی در ادامه افزود: مرحوم احمد بهبهانی با تأنی با گروه کار می کرد و نوع ساخت در آن زمان بیشتر معطوف به کمدی گفتاری بود. 
وی تصریح کرد: طنزهای قبل آرامش خاصی داشت و مخاطب با نوع گفتار بازیگر و تکرار مکرر تکه کلامها آزرده نمی شد اما در حال حاضر نوع و شیوه بازیگری و انتقال پیام به مخاطب شتاب گرفته و شیوه ساخت قدیم، اکنون نمی تواند موفقیت آمیز باشد. 
مهرآوران اظهار داشت: در مجموعه تلویزیونی “وضعیت سفید” نوعی شتاب در انتقال پیام به مخاطب وجود داشت و اگر بازیگران خود را همراه نمی کردند، قاعدتاً از چرخه کاری فاصله می گرفتند. 
وی عنوان کرد: مخاطب به دلیل آگاهی از نوع و شیوه ساخت خود می تواند بازیگر و حتی دیالوگی که گفته خواهد شد را حدس بزند به همین دلیل بازیگر زودتر از مخاطب پیام را انتقال دهد. 
در مجموعه تلویزیونی “فروشگاه” من تکه کلام “دلتان خوش” را مدام تکرار می کردم و مخاطب از شنیدن آن آزرده نمی شد ولی اگر امروز چنین ساختاری را پیش بگیریم حتماً از سمت مخاطب مورد انتقاد واقع می شوم. 
وی گفت: اگر امروز با دیدن فیلمهای قدیمی حس خوبی به ما دست می دهد به دلیل ورق زدن خاطراتمان است نه شیوه ساخت فیلم به همین جهت نمی توان انتظار داشت نحوه ساخت  قدیم در امروزه با جواب مثبتی از سوی مخاطب مواجه شود. 
مهرآوران در خصوص بازیهای جدید خود تصریح کرد: بازی در تله فیلمی با نام “یک دماغ ناقابل” به کارگردانی مجتبی چراغعلی را از روز شنبه آغاز خواهم کرد ودر این فیلم با بازیگرانی چون مرجانه گلچین، سحر ولدبیگی و افشین سنگ چاپ همبازی هستم. 
وی خاطر نشان کرد: همچنین مجموعه تلویزیونی را با نام “خروس” به کارگردانی سعید آقاخانی در دست دارم که پیش تولید آن به تازگی آغاز شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.