فروشگاه سامسونگ به سبک و سیاق اپل آغاز به کار کرد

برای اولین بار در آمریکا

کارشناسان حضور مستقیم سامسونگ در بازار خرده فروشی ایالات متحده را ناشی از رقابت تنگانگ این شرکت با اپل می‌دانند. سامسونگ و اپل طی چند ماه گذشته بارها همدیگر را به نقض کپی رایت و تقلید از محصولات دیگری متهم کرده‌اند.
فروشگاه سامسونگ دیوارهای سفید، نورپردازی ملایم و میزهای چوبی دارد که باعث شده است این فروشگاه شباهت زیادی به Apple Store پیدا کند. تفاوت فروشگاه‌های این دو غول لوازم الکترونیکی هم در این است که میزها و سایر آیتم‌های فروشگاه سامسونگ لبه‌های مدور و نرم دارد، اما لبه‌ها و خطوط تیز از ویژگی‌های ظاهری فروشگاه‌های اپل است.
سامسونگ پیش از این نمایشگاهی از محصولات خود را در ساختمان معروف تایم وارنر شهر نیویورک در سال ۲۰۰۶ راه اندازی کرده بود که طراحی و فضای کلی این نمایشگاه نورپردازی تاریک‌تری داشت.
این غول کره‌ای اولین شرکتی نیست که به فکر رقابت با فروشگاه‌های محبوب اپل افتاده است. پیش از این، مایکروسافت در ماه اکتبر سال ۲۰۰۹ اولین فروشگاه محصولات خود را در شهر اسکاتسدیل در ایالت آریزونا راه اندازی کرد. مشاور طراحی دکوراسیون فروشگاه مایکروسافت یکی از طراحان فروشگاه‌های اپل بود که این امر باعث شد فروشگاه مایکروسافت شباهت‌های ناگزیری به فروشگاه اپل پیدا کند. البته این شباهت جای تعجب ندارد؛ استیو بالمر در اظهار نظری جنجالی اعلام کرده بود که مایکروسافت با ایجاد بیشترین شباهت ممکن بین فروشگاه خود و فروشگاه‌های اپل تلاش خواهد کرد اپل را کنار بزند.

با وجود فشارهای فراوان مایکروسافت روی اپل، این سامسونگ است که بازار باارزش‌ترین شرکت فناوری دنیا را به چالش کشیده است. اپل برای کاهش فروش چشمگیر محصولاتی چون گوشی‌ها و تبلت‌های گالاکسی سامسونگ، خرده فروش‌ها را تهدید کرده است که اگر به فروش محصولات سامسونگ ادامه دهند، با رای دادگاه فروش دستگاه‌های الکترونیکی غول کره‌ای را متوقف خواهد کرد.
نسترن صائبی / digitaltrends

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.