فروش آثار تجسمی برای حمایت از زلزله‌زدگان/ انتشار فراخوان جشنواره سفره‌های افطاری

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ به منظور حمایت از هموطنان زلزله زده آذربایجانی، فرهنگ سرای اندیشه اقدام به فروش آثار هنری تولید شده در ماه مبارک رمضان کرده است.

عواید فروش آثار نقاشی تولید شده توسط نگارخانه اندیشه با موضوع رمضان به زلزله زدگان آذربایجان اختصاص داده شد.
در این اقدام انسان دوستانه که در ویژه برنامه برآستان جانان به صورت زنده در فرهنگ سرای اندیشه اتفاق افتاد تابلو خط نقاشی با موضوع سوره حمد اثر هنرمند نقاش علی بابایی به قیمت سه میلیون و پانصد هزار ریال توسط یکی از اهالی منطقه هفت خریداری شد.

شایان ذکر است در ادامه این حرکت خیرخواهانه فرهنگ سرای اندیشه آثار دیگری را نیز در ویژه برنامه برآستان جانان در شب های آینده در معرض فروش قرار خواهد داد .

خاطر نشان می گردد ویژه برنامه برآستان جانا در منطقه ۷ به مدت سی شب از ابتدای ماه مبارک رمضان تا شب عید سعید فطر از ساعت ۱۹ تا ۲۴ میزبان شهروندان محترم تهرانی بوده و خواهد بود.

فراخوان پنجمین مسابقه عکاسی از سفره‌های افطاری منتشر شد

آیین ها بخشی از فرهنگ عمومی هر جامعه ای است. فرهنگ عمومی، جزیی از سنتهای آموخته انسان و از میراث اجتماعی جامعه اوست و دانشمندان علوم انسانی آداب و سنن و رسومی که راجع به هر یک از مراحل زندگی بود، مانند: تولد، کودکی، جوانی، زناشویی، پیری، سوگواری، جشن های ملی و مذهبی و نیز عاداتی که مربوط به زندگی عمومی می شود، از جمله تمام پیشه ها و فنون توده را نیز جزو فولکلور به شمار آورده‌اند.

به عبارت کلی تر می توان فولکلور را میراث قومی و معنوی یک ملت دانست. هر چند فولکلور، میراث پیشینیان است ، اما در حال حاضر و در جوامع امروزی نیز وجود دارد و هنوز هم زنده، پویا، جذّاب و باصلابت، بر پای ایستاده است و مردم، در حال حاضر نیز با مجموعه دانسته هایی که از گذشته های دور و از نسل‌های گذشته به جا مانده و سینه به سینه، جا عوض کرده و به آنها رسیده است، زندگی می کنند و در حقیقت، همین فولکلور است که تا حدّ زیادی به زندگی آنها معنا و مفهوم می بخشد و آنها را به ادامه زندگی، دلگرم می سازد. در واقع، اگر فولکلور یک ملت را از آن بگیریم ، تمام هویت آن ملت را گرفته ایم که بدون آن، زندگی، غیر ممکن خواهد بود.

دبیرخانه مجموعه مسابقات سفره های ایرانی اسلامی با هدف حفظ و ثبت بخشی از فرهنگ عمومی کشور عزیزمان و نقاط اشتراک آن با سایر جوامع و بویژه مسلمانان سایر نقاط جهان در این مقطع از تاریخ، با نگاهی زیبا و هنرمندانه و اسنادی از یک سو و با تاکید بر روح معنوی حاکم بر آیین‌ها و سنتهای قومی و ملی مردم ایران و جهان در مناسبت‌های مختلف از ۵ سال گذشته کار خود را آغاز کرده است و با یاری خداوند متعال و همدلی و همکاری اقشار مختلف فرهنگ دوست و هنرمند کشور حرکت رو به جلوی خویش را ادامه داده است.

امسال نیز در ادامه این مسیر و با تاخیری نا خواسته، با نگاهی فرامرزی فراخوان پنجمین دوره از مسابقات سفره های افطاری را منتشر می کنیم.

برگزارکننده با تکیه بر آداب و رسوم رایج از تمامی هنرمندان، عکاسان و علاقمندان ایرانی و غیر ایرانی دعوت می‌کند با نگاهی وسیع به موضوع ” افطار ” که سنتی رایج در بین مسلمانان جهان در ماه مبارک رمضان است در بخش تک عکس در این مسابقه شرکت کنند.

در این دوره شورای سیاست گذاری این مسابقه دو محور را تعیین کرده است. این دو محور عبارتند از: ۱- خانواده و افطار ۲- افطار به معنای عام کلمه

دبیر مسابقه: محمد صالح حجت الاسلامی، هیات انتخاب و داوری: محمد مهدی رحیمیان، رسول اولیاءزاده، محمود عبدالحسینی، ساعد نیک‌ذات و حسین فاطمی.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.