فروش آدامس‌های آغشته به مواد مخدر در مازندران

علی حافظی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته نیروی انتظامی در جمع دانش‌آموزان دبیرستان ابوذر غفاری ناحیه یک ساری، هدف از برگزاری این مراسم‌ها در هفته نیروی انتظامی را بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان با انواع مواد مخدر دانست.
به گزارش ممتازنیوز، جانشین مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه مواد مخدر جامعه ما را تحت شعاع قرار داده، افزود: اعتیاد به مواد مخدر یک بلای خانمان‌سوز است.
وی در ادامه تصریح کرد: اعتیاد یک سیل خروشانی است که در مسیر خود همه چیز را از بین می‌برد.
حافظی با اشاره به اینکه یکی از عوامل گرایش جوانان به سوی اعتیاد دوستان ناباب است، تاکید کرد: شما جوانان باید در دوست‌یابی بسیار توجه کنید تا در دام دوستان معتاد قرار نگیرید.
جانشین مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مازندران بیان کرد: سن اعتیاد در جامعه بسیار پایین آمده است که این امر توجه بیشتر خانواده‌ها، مدارس و خود جوانان را به این امر طلب می‌کند.
این مسئول با اشاره به خانواده‌هایی که پس از بیماری فرزندشان به آنها سوخته تریاک می‌دهند تا حال بیمار بهبود بخشد، گفت: مصرف فرآورده‌های تریاک حتی برای یک بار به مدت سه روز در ادرار، ۳۰ روز در خون و یک عمر در بدن فرد تاثیر می‌گذارد.
وی اضافه کرد: همین امر استعداد گرایش فرد در آینده به مواد مخدر را ایجاد می‌کند.
حافظی با اشاره به مصرف‌کنندگان تریاک عنوان کرد: زمینه‌های ترک تریاک بسیار آسان است و مراکز ترک اعتیاد بسیاری در سطح استان وجود دارد.
جانشین مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در ادامه ابراز داشت: افرادی که شیشه مصرف می‌کنند در مراحل اولیه انرژی کاذبی را در خود احساس می‌کنند اما بعد از گذشت شش ساعت از مصرف مواد یک سیر نزولی به خود می‌گیرد و قوه حافظه فرد را کاهش می‌دهد.
جانشین مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مازندران اضافه کرد: مصرف شیشه در هر ثانیه یک میلیون سلول خاکستری بدن را از بین می‌برد .
وی بیان داشت: درمان شیشه از نظر پزشکی در جهان هنوز تایید نشده است .
حافظی از فروش قرص‌های روان‌گردان و آدامس‌های آغشته به مواد مخدر در بعضی از دکه‌های سطح شهر خبر داد و افزود: دانش‌آموزان باید هوشیار باشند و از خرید قرص‌هایی با نام«بی تی» و انواع آدامس‌ها از دکه‌های سطح شهر خودداری کنند.
جانشین مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه بعضی از مصرف‌کنندگان سیگار که دلیل مصرف سیگار را رهایی از مشکلات و آزادی فکر خود بیان می‌کنند، گفت: مصرف سیگار علاوه بر اینکه فرد را از مشکلات رهایی نمی‌سازد یک‌هزار ۳۰۰ نوع بیماری به بدن وارد می‌کند.
حافظی در حاشیه این مراسم در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه سن اعتیاد در جامعه بسیار پایین آمده، نیروی انتظامی برای جلوگیری از این مشکل چه راهکارهایی را در پیش گرفته است، ادامه داد: نیروی انتظامی در راه پیشگیری از این موضوع قدم‌هایی بسیار ارزنده‌ای گرفته است.
وی اضافه کرد: آگاهی دانش‌آموزان و خانواده آنان از مواد مخدر و برگزاری نمایشگاه‌های مجازی در سطح شهرها از اقدامات نیروی انتظامی برای جلوگیری از پایین آمدن سن اعتیاد در جامعه است.
جانشین مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مازندران خواستار شد: برای جلوگیری از پایین آمدن سن معتادان همه نهادها و مسئولان برای پیشگیری، درمان و مقابله با این آسیب اجتماعی فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهند.
این مسئول در پایان اذعان داشت: تقدیم ۳ هزار و ۶۰۰ شهید نیروی انتظامی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور یکی دیگر از کارنامه‌های درخشان این نهاد است .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.