فروش اموال بلوکه شده، به جای دریافت تسهیلات پیشنهادی برای خودرو سازان

فروش اموال بلوکه شده، به جای دریافت تسهیلات پیشنهادی برای خودرو سازان

عصر خودرو : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حمایت های مالی از صنعت به گونه ای نباشد که صنایع بدهکار شوند به طور مثال صنایع خودروسازی به جای دریافت تسهیلات، برای تامین منابع مالی خود سهامشان در بانکها یا اموال بلوکه شده شان را بفروشند.

به نقل از  ایرج ندیمی در نشست مشترک کمیسیون اصل ۹۰ و صنایع و معادن که با حضور وزرای اقتصاد و صنایع و معادن و نمایندگان سایر کمیسیون های اقتصادی برگزار شد و در آن مشکلات مالی صنعت به ویژه صنعت خودروسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: قرار شد حمایت های مالی از صنعت به گونه ای نباشد که صنایع بدهکار شوند به طور مثال صنایع خودروسازی به جای دریافت تسهیلات، برای تامین منابع مالی خود سهامشان در بانکها یا اموال بلوکه شده شان را بفروشند.

 نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در رابطه با تامین مالی تولید چند مشکل و جود دارد اظهار داشت: از منظر کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی اعطای تسهیلات به بدهکاران بانکی ممنوع است و این دسته از صاحبان صنایع از دریافت تسهیلات محرومند.
وی افزود: مساله بعدی که درکمیسیون مطرح شد گلایه برخی از چند برابر شدن مالیات بود که وزیر در پاسخ گفت مالیات چند صد برابر نشده بلکه افزایش مالیات آن هم افزایش ۱۵ برابری درباره اصنافی مطرح است که فرار مالیاتی داشتند.
به گفته ندیمی دراین جلسه همچنین به پرداخت تسهیلات از سوی بانکها بیش از منابعشان اشاره شد که به نظرم پرداخت تسهیلات بیش از ظرفیت نقدینگی را افزایش می دهد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بررسی مشکلات تحریم و نحوه دور زدن تحریم نیز در دستور کار کمیسیون قرار داشت که در این باره نمایندگان و مسئولین اقتصادی نظرات خود را اعلام کردند.

چهارشنبه ۱۱ مرداد   ۱۱:۱۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.