فروش اوراق مشارکت وزارت راه

وزیر اقتصاد در روزهای نخست خرداد سال جاری در گفت و گوی ویژه خبری حضور پیدا کرد و به شهروندان اندرز داد که به جای حضور در بازار پر نوسانی مانند بازار سکه و ارز در بازار های ایمن تری سرمایه گذاری کنند و از خرید اوراق مشارکت به عنوان یکی از سرمایه گذاری های ایمن نام برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام خبر آغاز فروش اوراق مشارکت طرح توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت و با همیاری مردم خواهیم توانست ۲۰ هزار کیلومتر از انواع راهها را تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسانیم تا شاهد کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای در سراسر کشور باشیم.
مهندس احمد صادقی افزود: استقبال گسترده مردم از دو مرحله فروش اوراق مشارکت وزارت راه در سال گذشته موجب شد تا بتوانیم ۲۳۵۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، ۲۱۸ کیلومتر آزادراه، ۱۵۵ کیلومتر راه آهن را به بهره‌برداری برسانیم و با اتکا به این مشارکت عملیات اجرایی ۱۷۰ کیلومتر آزادراه با برآورد ۱۷۱۰۰ میلیارد ریال و ۱۹۸۴ کیلومتر راه آهن با برآورد ۳۶۱۸۹ میلیارد ریال را آغاز کنیم.
وی ادامه داد: فروش بیش از ۸۰ درصد اوراق مشارکت طرح احداث زیربناهای حمل و نقل کشور در سال گذشته با هدف کمک به تامین منابع مالی پروژه‌های ملی و استراتژیک و نیز تکمیل روزافزون کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب کشور بود.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: قصد داریم تا در جهت تحقق اهداف تعیین شده برای امسال ۱۰۰۰ کیلومتر راه آهن ۴۷۰ کیلومتر آزاد راه و ۹۲۷ کیلومتر بزرگراه را به بهره‌برداری برسانیم که این امر عظیم جز با مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری پروژه‌ها محقق نخواهد شد.
لازم به ذکر است اوراق مشارکت طرح توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با سود علی الحساب سالیانه ۲۰ درصد، معاف از مالیات، بی‌نام و بازپرداخت در سررسید توسط دولت تضمین و امکان بازخرید تا یک سال ۱۸ درصد و بیش از یک سال ۵/۱۹ از طریق کلیه شعب بانک تجارت کشور به فروش می‌رسد، مرحله اول فروش اوراق مشارکت به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال از تاریخ ۲۰ الی ۲۶خرداد ماه سال اجرا می‌شود.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.