فروش اینترنت حجمی به مشترکان ADSL تهران و البرز/ جدول نرخ های تازه

فروردین ۱۴۰۳

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران از ارائه اینترنت پرسرعت با دانلود حجمی به مشترکان استانهای تهران و البرز خبر داد و گفت: در این روش، مشترکان تازه، اینترنت مخابرات را با ظرفیت دانلود محدود دریافت می کنند و مشترکانی که پیش از این مشترک مخابرات بوده اند به روال قبل و به صورت نامحدود اینترنت دریافت خواهند کرد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،براساس مصوبه ۱۵۲ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت مخابرات ایران و شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت – PAP – موظف شده اند سرویس ADSL را به صورت دانلود محدود و حجمی با ضریب اشتراک یک به ۸ به مشترکان ارائه کنند و این درحالی است که پیش از این مصوبه، مشترکان مخابرات، سرویس ADSL را با حجم نامحدود و ضریب اشتراک یک به ۱۰ دریافت می کردند.

سمیع الله صادقی عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، از انجام مقدمات فنی لازم برای اجرای این مصوبه در استان البرز و تهران خبر داد و گفت: هم اکنون امکان ارائه سرویس ADSL حجمی در تهران و البرز فراهم شده است.

وی افزود: براین اساس امکان ارائه اینترنت با حجم دانلود مشخص برای کسانی که از این پس به مشترکان مخابرات می پیوندند فراهم شده اما کاربرانی که پیش از این مشترک مخابرات بوده اند همچنان می توانند اینترنت نامحدود دریافت کنند.

صادقی با بیان اینکه در تعرفه تازهی که برای مشترکان تازه مخابرات اعمال می گردد اینترنت ADSL با ضریب اشتراک یک به ۸ عرضه می گردد، خاطرنشان کرد: امکان ارائه اینترنت در هر دو روش حجمی و نامحدود وجود دارد و این سرویس بدون تغییر قیمت و با همان نرخ های قبل برای مشترکان قدیمی محاسبه می گردد.

وی توضیح داد: مشترکان قدیمی مخابرات همچنان با همان ضریب اشتراک ۱ به ۱۰ و با تعرفه قبلی سرویس دریافت می کنند و برای مشترکان تازه نیز این سرویس در دو نوع تعرفه عرضه خواهد شد؛ به این معنی که مشترکان تازه می توانند اینترنت نامحدود با ضریب اشتراک ۱ به ۸ و با تعرفه تازه دریافت کنند و یا اینکه می توانند مشترک سرویس محدود و حجمی اینترنت شوند.

تعرفه های تازه خدمات اینترنت پرسرعت مبتنی بر ADSL

براساس اعلام پایگاه اینترنتی رسمی شرکت مخابرات ایران، حداقل مصرف موجود در تعرفه ماهیانه به شرح زیر است:

نامحدود ۸G ۴G ۲G ۰ GB (هزینه اشتراک به ریال) سرعت
۸۵۰۰۰ ۶۴K
۱۲۵۰۰۰ ۱۱۰۰۰۰ ۹۰۰۰۰ ۱۲۸K
۱۵۰۰۰۰ ۱۳۰۰۰۰ ۱۱۰۰۰۰ ۲۵۶K
۲۴۰۰۰۰ ۱۵۵۰۰۰ ۱۲۵۰۰۰ ۵۱۲K
۴۳۰۰۰۰ ۲۷۵۰۰۰ ۱۷۵۰۰۰ ۱۴۰۰۰۰ ۷۵۰۰۰ ۱M
۷۴۰۰۰۰ ۳۱۰۰۰۰ ۲۱۵۰۰۰ ۱۷۵۰۰۰ ۱۲۰۰۰۰ ۲M

همچنین تعرفه بابت هر گیگابایت اضافه دانلود به شرح زیر است:

قیمت به ریال هر گیگابایت اضافه
۴۰۰۰۰ ۵> ترافیک >1
۳۰۰۰۰ ۱۰> ترافیک >5
۲۰۰۰۰ ۱۰< ترافیک

  پیش از این نیز علیرضا صیدی مدیرعامل شرکت مخابرات تهران فروش حجمی اینترنت پرسرعت – ظرفیت دانلود محدود – را به نفع مشترکان کم مصرف و غیرحرفه ای عنوان کرد و گفت: در اینترنت نامحدود مخابرات، مشترکان حرفه ای از پهنای باند و میزان حجم دانلود مشترکان کم مصرف استفاده می کردند و این به ضرر این مشترکان بود؛ اما با فروش حجمی اینترنت، مشترکان می توانند میزان حجم مصرفی خود را ملاحظه و براساس نیازشان اینترنت خریداری کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.