فروش بلوکی ۷۶٫ ۳۳ درصدی بانک پارسیان توسط ایران خودرو

به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایکوپرس، دکتر علی مهری معاون اقتصادی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: تعداد سهام گروه صنعتی ایران خودرو بالغ بر چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم معادل ۷۶٫ ۳۳ درصد سهام بانک پارسیان است.

وی اظهار داشت: باتوجه به تعداد و درصد سهام حداقل سه کرسی هیات مدیره و در مواردی نیز با توجه به ترکیب سهامداران حاضر در مجمع و هماهنگی سایر سهامداران، چهار کرسی هیات مدیره در اختیار دارنده سهام مذکور قرار می گیرد.

مهری با اشاره به مبادله موافقت نامه فروش سهام با یک خریدار اظهار داشت: پس از آماده سازی سهام و رفع موانع عرضه و نیز تجمیع کدهای سهامداری مختلف گروه، نسبت به آگهی عرضه سهام از طریق بورس تا ۱۵ مهرماه سال جاری اقدام خواهد شد.

وی پیش بینی کرد: با توجه به جایگاه و جذابیت سهام بانک، استقبال خوبی از سهام توسط گروه های مختلف خریدار صورت گرفته و فروش سهام در یک فرآیند رقابتی خوب در بورس انجام شود.

معاون اقتصادی ایران خودرو تصریح کرد: عملکرد بانک همواره طی سال های گذشته به سود مناسب منجر شده و سهامداران از آن بهره برده اند و بازدهی سهام بانک پارسیان در مقایسه با شاخص بازدهی بورس و شاخص بازدهی سهام بانک ها و موسسات مالی طی سال های گذشته همواره مناسب و مطلوب بوده است.

مهری یادآورشد: چشم انداز سهام مذکور باتوجه به قابلیت ها و توانمندی ها و مزیت های رقابتی آن بسیار روشن است.

معاون اقتصادی ایران خودرو مهم ترین مزیت بانک پارسیان را برخورداری از شبکه بازار مناسب با توجه به تعداد شعب، برند و جایگاه تجاری، وفاداری مشتریان، برخورداری از سیستم های مناسب در ارائه خدمات نوین بانکی، کارکنان شایسته و غیره عنوان کرد.

معاون اقتصادی ایران خودرو تاکید کرد: واگذاری سهام بانک پارسیان در راستای سیاست های واگذاری سهام شرکت های گروه صنعتی ایران خودرو است که از دو سال گذشته شروع شده و منجر به واگذاری سهام تعدادی از شرکت های گروه به بخش خصوصی شده است که در این زمینه تاکنون سهام ۱۲ شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های فعلی فضای کسب و کار و کارایی نامناسب بازارهای پولی و سرمایه ای در پاسخ گویی و تامین نقدینگی مورد نیاز صنعت، واگذاری سهام بانک پارسیان با هدف تمرکز منابع بر فعالیت های اصلی تولید و فروش و دست یابی به اهداف عملیاتی در مقطع فعلی در دستور کار مدیران شرکت قرار گرفته است.

مهری با اشاره به تاثیر واگذاری سهام بر سود سهام گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: با توجه به پایین بودن قیمت تمام شده سهام بانک پارسیان برای شرکت های گروه صنعتی پیش بینی می شود واگذاری سهام مذکور سود مناسبی برای سهامداران شرکت ایران خودرو و آن دسته از شرکت های تابعه که سهام پارسیان را دارند، داشته باشد.

وی افزود: از جمله این شرکت ها می توان به شرکت گسترش سرمایه گذاری با دارابودن بیش از ۱۴ درصد سهام (مستقیم و غیر مستقیم)، سرمایه گذاری سمند با دارابودن ۷ درصد و ایران خودرو دیزل با دارابودن ۵ .۲ درصد سهام اشاره کرد.

معاون اقتصادی ایران خودرو پیش بینی کرد: با فروش سهام بانک پارسیان سود مناسبی از محل فروش سهام شرکت های مذکور به دست آید. البته سود نهایی با توجه به نتایج عملیات شرکت های گروه و سود حاصل از فروش سهام مذکور حاصل خواهد شد.

مهری یادآورشد: این موضوع می تواند تاثیر مناسبی در قیمت سهام شرکت های دارنده سهام بانک به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بورس داشته باشد.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.