فروش تبلت سامسونگ در آمریکا متوقف شد

بعد از ماه‌ها شکایت‌های پی در پی اپل علیه سامسونگ

 در واقع، این دادگاه ادعای اپل را مبنی بر اینکه سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی به طور غیر قانونی از طراحی آی‌پد، تبلت محبوب اپل کپی‌برداری کرده، تایید کرد. لوسی کو، قاضی ایالتی آمریکا اعلام کرد که به نظر می‌رسد اپل از این دعوی حقوقی پیروز از میدان درخواهد آمد.

 وی افزود: اپل استدلال متقاعد کننده را در این دادگاه ارایه داده که باعث شده دادگاه به نفع این شرکت رای دهد. گفتنی است که ممنوعیت اعمال شده توسط این دادگاه شامل مدل جدید تبلت سامسونگ، یعنی گلکسی ۱۰٫۱ II نخواهد بود. علاوه بر این، براساس حکم دادگاه، این ممنوعیت فروش تا زمان حل اختلافات دو شرکت ادامه خواهد یافت.

این دادگاه برای رسیدگی نهایی به شکایت اپل در ۳۰ ماه ژوییه آینده در کالیفرنیا تشکیل جلسه خواهد داد. البته ناگفته نماند که براساس حکم دادگاه، اپل نیز در مقابل باید یک ضمانت‌نامه ۶/۲ میلیون دلاری به شرکت سامسونگ ارایه دهد تا اگر زمانی تایید شود که ادعای اپل بی‌اساس بوده و اجرای این حکم ضرورتی نداشته، ممنوعیت فروش تبلت سامسونگ ضرری به این شرکت وارد نکند. قاضی کو همچنین اعلام کرد: «درست است که سامسونگ حق رقابت را در این بازار دارد، اما رقابت باید با رعایت حقوق مالکیت معنوی انجام شود».

از سوی دیگر، سامسونگ نیز اعلام کرد که برای مقابله با شکایت اپل در دادگاه تمام تلاش خود را کرده و اقدامات حقوقی لازم را انجام خواهد داد. به نظر می‌رسد که شکایت‌های پی در پی اپل علیه سامسونگ به این دلیل است که اپل تبلت گلکسی تب را رقیب جدی برای آی‌پد خود می‌بیند و سعی می‌کند که از این راه رقیبش را از میدان به در کند.
گفتنی است که سال گذشته نیز فروش این تبلت در آلمان ممنوع شده بود و سامسونگ مجبور به طراحی مجدد این تبلت برای بازار آلمان شد.
cnet/نسترن صائبی

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.