فروش جهانی «آز» به ۲۸۲ میلیون دلار رسید / اکران فیلم تازه جیم کری

۲۸م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، فیلم تازه سام ریمی این هفته در بازار آمریکای شمالی از جمعه تا یکشنبه ۴۲٫۲ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را در این سطح به ۱۴۵ میلیون دلار رساند.
 

«آز بزرگ و قدرتمند» در سطح بین‌المللی نیز ۴۶٫۶ میلیون دلار به دست آورد. به این ترتیب مجموع فروش این فیلم ماجرایی سه‌بعدی در بازار خارج از آمریکا به ۱۳۶٫۸ میلیون دلار و فروش جهانی آن با حساب بازار آمریکای شمالی ۲۸۱٫۸ میلیون دلار شده است.
 

«آز بزرگ و قدرتمند» بر مبنای مجموعه رمان‌های «آز» نوشته ال. فرانک بام ساخته شده و پیش‌درآمدی بر رمان معروف «جادوگر شهر آز» («جادوگر شهر زمرد») است که سال ۱۹۰۰ انتشار یافت و در ۱۹۳۹ مبنای فیلمی موفق به همین نام به کارگردانی ویکتور فلمینگ تولید استودیو مترو گلدوین مه‌یر قرار گرفت.


«آز بزرگ و قدرتمند» برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم دنیا شد 
 

داستان «آز بزرگ و قدرتمند» دربارهٔ شعبده‌باز خرده‌پای یک سیرک در کانزاس (جیمز فرانکو) است که به سرزمین جادوشده آز می‌رسد و در آنجا باید تصمیم بگیرد که قرار است یک مرد خوب باشد یا یک مرد بزرگ. نقش سه زن جادوگر داستان را میلا کونیس، ریچل وایس و میشل ویلیامز بازی می‌کنند.

این فیلم در هفته اول اکران در فرانسه و تایوان در صدر جدول فروش قرار گرفت و در آلمان و بریتانیا هم در دومین هفته اکران پرفروش‌ترین فیلم شد.
 

این هفته دو فیلم تازه به طور گسترده در آمریکای شمالی روی پرده رفتند: کمدی «برت واندرستون شگفت‌انگیز» (The Incredible Burt Wonderstone) با بازی استیو کارل، استیو بوشمی و جیم کری با ۱۰٫۳ میلیون دلار آغازی ناامیدکننده داشت، اما تریلر «تماس» (The Call) با بازی هالی بری فراتر از انتظار ظاهر شد و با ۱۷٫۱ میلیون دلار رده دوم جدول را به خود اختصاص داد.
 

فیلم درجه R «تماس» تولید استودیوهای سونی و تری‌استار است. این فیلم را براد اندرسن کارگردانی کرده و آبیگیل برسلین و مایکل الکلاند دیگر بازیگران آن می باشند.  


هالی بری در صحنه‌ای از فیلم «تماس»

بری در «تماس» نقش جردن ترنر تلفنچی باسابقه ۹۱۱ را بازی می‌کند که دختری ربوده‌شده (برسلین) با او تماس می‌گیرد. جردن به زودی متوجه می‌شود برای نجات دختر نوجوان باید با  قاتلی (اکلاند) که در قبل او نقش داشته روبرو شود.
 

این فیلم در وبسایت سینمااسکور درجه B+ دریافت کرده است. «تماس» با بودجه ۱۳ میلیون دلاری ساخته شده است.
 

اندرسن کارگردان «تماس» با فیلم «The Machinist» با بازی کریستین بیل در نقش مردی که با گذر زمان نمی‌تواند بین واقعیت و خیال فرق بگذارد، به شهرت رسید.
 

«برت واندرستون شگفت‌انگیز» به کارگردانی دان اسکاردینو تولید استودیوهای نیو لاین و برادران وارنر است.
 

این پروژه ۳۲ میلیون دلاری دربارهٔ برت واندرستون شعبده‌باز (کارل) اهل لاس وگاس است که با همکار سابق خود (بوشمی) همراه می‌شود تا به مصاف استیو گری (کری) شعبده‌باز موفق خیابانی بروند.


جیم کری در «برت واندرستون شگفت‌انگیز» نقش یک شعبده‌باز خیابانی را بازی می‌کند

اولیویا وایلد، آلن آرکین و جیمز گاندولفینی دیگر بازیگران «برت واندرستون شگفت‌انگیز» می باشند که با وجود ستاره‌های خود در وبسایت سینمااسکور از سوی تماشاگران درجه C+ دریافت کرده است.
 

فیلم فانتری-ماجرایی  «جک غول‌کش» به کارگردانی برایان سینگر در هفته سوم اکران در آمریکای شمالی ۶٫۲ میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه در رده چهارم قرار گرفت، مجموع فروش خود را در این سطح به ۵۳٫۹ میلیون دلار رساند.
 

این فیلم که یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تجاری نیو لاین است، با بودجه‌ای در حدود ۱۹۵ میلیون دلار ساخته شده است. فروش جهانی فیلم پس سه هفته تنها ۷۶٫۵ میلیون دلار شده است.
 

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۱۵ تا ۱۷ مارس)
 

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«آز بزرگ و قدرتمند»

۴۲٫۲

۳۹۱۲

۱۰٫۷۹۳

۱۴۵

۲۱۵

۲

۲

«تماس»

۱۷٫۱

۲۵۰۷

۶٫۸۲۱

۱۷٫۱

۱۳

۱

۳

«برت واندرستون شگفت‌انگیز»

۱۰٫۳

۳۱۶۰

۳٫۲۶۱

۱۰٫۳

۳۲

۱

۴

«جک غول‌کش»

۶٫۲

۳۳۵۷

۱٫۸۵۳

۵۳٫۹

۱۹۵

۳

۵

«دزد هویت»

۴٫۵

۲۸۴۲

۱٫۵۹۰

۱۲۳٫۷

۳۵

۶

۶

«خبرچین»

۳٫۵

۲۳۵۳

۱٫۴۸۷

۳۷٫۲

۴

۷

«۲۱ به بالا»

۲٫۶

۲۴۲۴

۱٫۰۸۰

۲۱٫۸

۱۳

۳

۸

«کتاب بارقه امید»

۲٫۵

۱۶۰۲

۱٫۶۱۵

۱۲۴٫۶

۲۱

۱۸

۹

«بندر امن»

۲٫۴

۲۲۰۶

۱٫۱۳۱

۶۶٫۹

۲۸

۵

۱۰

«فرار از سیاره زمین»

۲٫۳

۲۲۱۱

۱٫۰۵۲

۵۲٫۱

۴۰

۵

هالیوود ریپورتر / ۱۷ مارس / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.