فروش خودرو در آمریکا به بالاترین رقم از سال ۲۰۰۷ رسید

فروش خودرو در آمریکا به بالاترین رقم از سال ۲۰۰۷ رسید

میزان فروش خودرو در بازار آمریکا طی سه ماه نخست ۲۰۱۲ به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۷ میلادی رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی«ممتاز»به نقل از فارس ، این برای سومین سال متوالی است که فروش خودرو در بازار آمریکا با افزایش روبرو شده است .

افزایش فروش خودرو در آمریکا موجب شده تا شرکتهای بزرگ خودرو سازی یک شیفت کاری را به شیفتهای خود اضافه کنند . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی میزان فروش خودرو در بازار آمریکا امسال به بیش از ۱۴٫۳ میلیون دستگاه خواهد رسید که این بهترین رقم از سال ۲۰۰۷ میلادی به شمار می رود . فروش خودرو در آمریکا در سال ۲۰۰۷ میلادی به بیش از ۱۶٫۱ میلیون دستگاه رسیده است .

بر اساس این گزارش علی رغم بحران مالی منطقه یورو میزان فروش سه شرکت بزرگ خودرو سازی آمریکا یعنی جنرال موتورز کرایسلر و فورد در سه ماه نخست ۲۰۱۲ افزایش داشته است . بر این اساس میزان فروش خودرو در آمریکا در سال ۲۰۰۹ میلادی به کمتر از ۱۰٫۴ میلیون دستگاه رسید که این پایین ترین رقم از سال ۱۹۸۲ به شمار می رود . این رقم در سال ۲۰۱۰ به ۱۱٫۶ میلیون و در سال گذشته نیز به ۱۲٫۸ میلیون دستگاه رسیده است .

افت فروش خودرو در آمریکا موجب شد تا چین در سال ۲۰۰۹ میلادی به بزرگترین بازار خودروی جهان تبدیل شود . این گزارش افزود میزان فروش خودرو در آمریکا طی ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰٫۴ درصد رشد داشته است . آخرین باری که میزان فروش خودرو در بازار آمریکا بیش از ده درصد رشد داشته است مربوط به سال های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۳ میلادی می شود .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش قیمت بنزین و کاهش درآمد واقعی مردم آمریکا مهمترین تهدید علیه صنعت خودرو سازی این کشور به شمار می رود .

جمعه ۲۲ اردیبهشت   ۱۵:۴۰

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.