فروش روزانه طرح زوج و فرد ممنوع شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 فروش روزانه طرح زوج و فرد ممنوع شد

فروش روزانه طرح زوج و فرد ممنوع شد

ممتازنیوز: رییس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان شرایط نامساعد کنونی هوا در پایتخت از شهروندان عزادارخواست تا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در حد امکان از خودروی شخصی استفاده نکنند.

به گزارش ممتازنیوز، امیر فاتح وحدتی افزود: از ابتدای هفته جاری شاهد ناسالم بودن هوای پایتخت بودیم که کمیته اضطرار آلودگی هوا برای بهبود این وضعیت مهدهای کودک ، مدارس پیش دبستانی و ابتدایی را تا روز سه شنبه تعطیل اعلام کرد.
وی با بیان اینکه اکنون هوای تهران رو به بهبود است اظهار داشت: مردم باید با همکاری به بهتر شدن هوای تهران کمک کنند، از این رو از شهروندان درخواست می شود تا در روزهای تاسوعا و عاشورا از تردد غیر ضرور در سطح شهر با خودرو خودداری کنند و در صورت نیاز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
در روزهای معمول حدود ۵ میلیون خودرو در سطح شهر تهران در تردد است.
وحدتی ادامه داد: خودروها به عنوان منابع متحرک یکی از آلاینده های اصلی هوای تهران هستند از سوی دیگر هم به علت کیفیت نامطلوب سوخت و نحوه احتراق خودروها ، شاهد تشدید آلودگی در سطح شهر تهران هستیم.
رییس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بنابراین هر چه از این منابع متحرک کمتر استفاده شود آلودگی کمتری در هوا پخش می شود.
به گزارش ایرنا، به گفته وی علاوه برخودروها،حدود ۴ میلیون موتورسیکلت در سطح شهر تهران تردد دارد.
هوای تهران از ابتدای هفته جاری به شرایط ناسالم و هشدار رسید که کمیته اضطرار آلودگی هوا با برگزاری جلسه ای در استانداری تهران مهد های کودک ، مدارس پیش دبستانی و مقطع ابتدایی شهر تهران را تا سه شنبه تعطیل اعلام کرد، علاوه براین اجرای طرح و زوج فرد خودروها تا اطلاع ثانوی از در منازل اجباری شد و فروش روزانه طرح های زوج و فرد نیز ممنوع شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.