فروش سیمان ایرانی با برند افغانی

۲۶ام بهمن ،

18213.jpg

عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: اخیرا یک کارخانه بسته‌بندی در افغانستان با حمایت ایران به بهره‌برداری رسید که از طریق آن سیمان ایرانی با برند افغانی در بازار این کشور عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمودرضا تاجیک در جشنواره حمایت ملی با بیان این‌که اصرار بر تثبیت قیمت سیمان در همه نقاط کشور سیاست اشتباهی است، اظهار کرد: این کارخانه حدود یک ماه پیش در شهر نیمروز افغانستان افتتاح شد که یکی از بزرگترین کارخانه‌های منطقه جنوب و غرب افغانستان محسوب می‌شود.

عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به این‌که قیمت سیمان در بازار ایران از بسیاری از کشورهای منطقه پایین‌تر است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال دست کم ۱۲ میلیون تن سیمان در کارخانه‌ها دپو شود که باید برای صادرات آن‌ فکری کرد.

وی با اشاره به این‌که ایران بعد از کشورهای چین، هند و آمریکا به چهارمین تولیدکننده بزرگ سیمان دنیا تبدیل شده است، گفت: ظرفیت تولید و سرانه مصرف سیمان در ایران به ترتیب به ۷۶ میلیون تن و ۷۵۰ کیلوگرم رسیده است.

تاجیک با اشاره به این‌که تا سال ۱۴۰۰ در صورت اجرای پروژه‌های افزایش ظرفیت تولید سیمان، ایران به سومین تولیدکننده این محصول در جهان تبدیل خواهد شد، افزود: در ۱۰ ماهه امسال میزان صادرات سیمان ایران بالغ بر ۱۰ میلیون تن بود.

او با انتقاد از ضعیف بودن زیرساخت‌های صادراتی در کشور گفت: ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان سیمان به افغانستان است اما مدتی است که مرز مربوط به صادرات سیمان ایران به افغانستان امنیتی شده و ترخیص محموله‌های سیمان بین ۱۵ تا ۲۰ روز طول می‌کشد.

عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: قبلا عمق نفوذ سیمان ایران به بازار افغانستان به مناطقی مانند مزارشریف هم می‌رسید اما هم اکنون عمق نفوذ به کمتر از استان هلمن رسیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.