فروش طلا برای مقابله با فقر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

صندوق بین‌المللی پول اعطای وام‌های خود به فقیرترین کشورهای دنیا را به واسطه موافقت اعضا به اختصاص ۹۰ درصد از پول دریافتی از فروش ذخائر طلای خود برای اختصاص به برنامه کاهش فقر و رشد اعتماد سازمان ملل متحد، تضمین کرد

خبراقتصادی:این صندوق برای اعطای وام به فقیرترین کشورهای جهان تضمین داده است.صندوق بین المللی پول اعطای وام های خود به فقیرترین کشورهای دنیا را به واسطه موافقت اعضاء به اختصاص ۹۰ درصد از پول دریافتی از فروش ذخائر طلای خود به برنامه کاهش فقر و رشد اعتماد سازمان ملل متحد، تضمین کرد.

کریستین لاگارد مدیر صندوق بین المللی پول از این تعهدات صورت گرفته به عنوان «نقطه عطفی در تاریخ» نام برد.

وام تضمین شده تازه به صندوق بین المللی پول اجازه می‌هد، سالانه ۱٫۹ میلیارد دلار آمریکا به صورت وام دراز مدت به اعضای کم درآمد خود به موازات با تقاضاهای صورت گرفته برای دریافت پشتیبانی از این سازمان، پرداخت نماید.

لاگارد گفت: ما اکنون ظرفیت لازم برای تامین سطوح مناسب مالی به منظور حمایت از کشورهای فقیر در سالهای پیش رو را داریم.

این موافقت نامه نقطه اوج تلاش های مورد انتظار چند ساله از اواخر دهه ۸۰ میلادی برای تامین منابع کافی برای برنامه کاهش فقر و رشد اعتماد سازمان ملل متحد است.

صندوق بین المللی پول موافقت کرد تا سود بدست آمده از فروش این طلا به نفع اعضای کم درآمد این صندوق صرف شود و توزیع این سود تنها پس از اینکه ۹۰ درصد میزان حساب اعضاء به عنوان سهم آنها برای دسترسی برنامه کاهش فقر و رشد اعتماد سازمان ملل متحد تضمین شود، قابل پرداخت است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.