فروش علنی گوشی قاچاق کاهش یافت

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری تهران معتقد است که از زمان اجرای طرح شبنم نمایش گوشی های بدون گارانتی معتبر و قاچاق در کشور کاهش یافته است.
“ابراهیم درستی” در گقت وگو با موبنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه اعلام شده تمامی واردکنندگان کالاهای دیجیتالی از جمله واردکنندگان گوشی تلفن همراه مکلف به واردات محصولات با طرح شبنم هستند.
وی با اشاره به مزایایی نهایی این طرح که به نفع مصرف کننده است؛ افزود: خریداران کالاهای دیجیتالی شبنم دار با ارسال پیامک می توانند به سهولت به اصالت کالای خریداراری شده پی ببرند که این موضوع می تواند برای مشتری حایز اهمیت باشد چرا که توان تشخیص کالاهای گارانتی دار با قاچاق را پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: این طرح توانسته کمک های شایانی به بازار تلفن همراه کند اما با این وجود ضعف هایی به آن وارد است که مسئولان باید با شناسایی این ضعف ها و قوت بخشیدن به طرح شبنم به شناسایی کمبودها اقدام کنند تا در آن صورت شاهد توقف کامل هرگونه قاچاق در کشور باشیم.
بر اساس این گزارش با اجرای طرح کدینگ تمامی کالاهای وارداتی از جمله گوشی تلفن همراه بدون کد از این پس قاچاق محسوب می‌شود.
در راستای اجرای طرح عملی مبارزه با قاچاق کالا کلیه کالاهای وارداتی صرفا با اخذ بارکد (دوبعدی) طرح شبنم وارد و در سطح بازار شناسایی می‌شوند.همچنین این طرح از طریق الصاق شناسه یکتای منحصر‌به‌فرد در قالب بارکد دو بعدی و سایر ابزارهای غیرقابل جعل روی هر واحد کالا قابلیت‌هایی را امکان‌پذیر می‌کند.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.