فروش کارت‌های عابربانک جرم است

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری ناجا گفت فروشندگان کارت‌های عابر بانک به عنوان معاونت در جرم شناخته می‌شوند و با آنان برخوردی جدی صورت خواهد گرفت.
سرهنگ مهرداد امیدی با اشاره به اینکه گسترش تکنولوژی و افزایش ارتباطات اجتماعی بالقوه موجب افزایش جرایم و احتمال بزه دیدگی خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۷۰ میلیون سیم کارت تلفن همراه در کشور فعال است و این موضوع، فضای جدیدی را برای انجام اعمال مجرمانه تبهکاران و بخصوص کلاهبرداران باز کرده است .
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی کشور ، همچنین در توضیح شگردهای مورد استفاده توسط کلاهبرداران تلفنی عنوان کرد: کلاهبرداری تلفنی از تلفن‌های عمومی زندان‌ها آغاز شد و هم اکنون به بیرون از زندان‌ها هم راه پیدا کرده است و این روزها شکایات متعددی از استان‌های مختلف کشور در مورد این نوع خاص از کلاهبرداری‌ها به دستمان می‌رسد.
وی ادامه داد: کلاهبرداران تلفنی با تماسی که با صاحبان مشاغل برقرار می‌کنند، اقدام به خرید کالا و یا خدمت می‌کنند و سپس از آنها می‌خواهند که جهت دریافت مبلغ، با کارت بانکی خود به یکی از دستگاه‌های عابر بانک مراجعه کنند. در این هنگام کلاهبردار با استفاده از ناآگاهی فرد و عدم آشنایی وی با روند انجام عملیات در دستگاه‌های عابر بانک، به بهانه راهنمایی جهت انتقال پول، از او می‌خواهد که گزینه انگلیسی را انتخاب کند و سپس با راهنمایی‌های اشتباه که در این زمینه انجام می‌دهد، موجب واریز مبلغ از حساب مالباخته به حساب خود می‌شود.
امیدی با اشاره به سوء استفاده کلاهبرداران از ناآگاهی افراد، تاکید کرد: کلاهبرداران همیشه در حال تغییر روش‌های خود هستند و شهروندان باید با تیزهوشی، مانع از رسیدن آنها به اهداف خود شوند.
به گزارش فارس وی همچنین صاحبان مشاغل را مخاطبان اصلی این کلاهبرداران معرفی کرد و بیان داشت: شهروندان باید بدانند که منوی انگلیسی در دستگاه‌های عابر بانک برای افرادی در نظر گرفته شده که به زبان فارسی آشنایی ندارند و این منو هیچ ارتباطی به نقل و انتقالات ارزی ندارد.
وی در ادامه به افرادی که اقدام به فروش کارت‌های بانکی خود می‌کنند هشدار داد و گفت: افرادی که کارت‌های خالی از موجودی خود را به فروش می‌گذارند، باید آگاه باشند که تمامی تبعات قانونی استفاده از آن کارت به عهده آنهاست و در هر جرمی که به واسطه کارت فروخته انجام شود، صاحب کارت نیز به دلیل معاونت در جرم مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی کشور در پایان گفت: فروشندگان سیم کارت‌های تلفن همراه نیز موظف به ثبت دقیق اطلاعات خریداران سیم کارت‌ها هستند و اگر در بررسی جرایم، متوجه کوتاهی فروشندگان در این موضوع شویم، تقاضای معاونت در جرم را برای آنها نیز صادر خواهیم کرد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.