فروش نوکیا پس از معرفی ویندوزفون ۸ کاهش یافت

به گزارش Bloomberg ، تحلیلگران Nomura در یادداشتی خطاب به سرمایه داران نوشتند که تخیمن می‌زنند درآمد نوکیا در سال آینده به سطح ۶ میلیارد یورو ( ۷٫۵ میلیارد دلار) کاهش پیدا کند. این تحلیلگران پیش از این درآمد سال آینده نوکیا را ۱۰٫۹ میلیارد یورو تخمین زده بودند. آنها می گویند که علت تجدید نظرشان در این باره، اعلامیه هفته گذشته مایکروسافت بود که بیان می‌داشت دستگاه‌هایی که هم اکنون مبتنی بر ویندوز فون ۷ هستند قابلیت ارتقا به ویندوز فون ۸ را ندارند. در عوض آنها می توانند نسخه ارتقا یافته ویندوز فون ۷ ، یعنی ویندوز فون ۷٫۸ را دریافت کنند . اما تحلیلگران می‌گویند میزان تقاضا برای این مدل به نسبت پلت فرم آینده مایکروسافت کمتر خواهد بود.

Bloomberg نوشت: با توجه به آنچه تحلیلگران می گویند تاثیر این خبر بر کاهش فروش تلفن های نوکیا بسیار زیاد بوده است تا جاییکه تخمین زده شده تا سال آینده تنها ۳۴ میلیون دستگاه از گوشی‌های ویندوز فونی نوکیا به فروش خواهد رفت که این عدد ۴۱ درصد از پیش بینی های گذشته آنها پایین تر است.

نوکیا عکس العمل شجاعانه ای نسبت به این خبر نشان داده است. روز گذشته کوین شیلدز، معاون ارشد بخش مدیریت محصولات و برنامه های نوکیا با Verge درباره کمبود مسیر های ارتقای محصولات صحبت و تاکید کرد که این مسئله به این زودی های که عده ای فکر می کنند آشکار نخواهد شد.او گفت : من تصور می کنم که مشترهای معمولی ما به احتمال قوی از مسائل مربوط به ارتقا محصولات آگاهی ندارند . و قطعا اعتقاد دارم وقتی کسی می خواهد محصولی مانند لومیا ۹۰۰ را خریداری کند به ارزش ها و ویژگی های آن فکر می کند و این که این محصول چقدر برای او عمر می کند.

اما همه با شیلدز موافق نیستند.

 به گفته سردبیر اجرایی Cnet بسیار واضح است که همه باید منتظر لومیایی باشند که با ویندوزفون ۸ کار می کند. لومیا ۹۰۰ به جای اینکه گوشی ویژه ای باشد، بیشتر شبیه یک راه چاره موقت تا زمان آمدن یک محصول بهتر است.

نوکیا تا کنون تلفن همراهی که مبتی بر ویندوز فون ۸ باشد را معرفی نکرده است . اما از آنجاییکه این کمپانی با مایکروسافت روابط کاری قوی دارد، احتمال می رود تا زمان عرضه ویندوزفون ۸ یا حتی زود تر از آن ، چنین دستگاهی را تولید کند.

Cnet/ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.