فروش ۱۰۰ میلیون آی‌پاد تاچ از سوی اپل

۱۲خردادماه، موبنا- اپل تعداد فروش آی‌پاد تاچ را ۱۰۰ میلیون دستگاه در سراسر دنیا اعلام کرد.

اپل که به تازگی نسخه ۱۶ گیگابایتی آی‌پاد تاچ را به بازار عرضه کرده، از میزان فروش این دستگاه اظهار خرسندی می‌کند.

اپل اولین نسخه آی پاد تاچ را در سال ۲۰۰۷ راهی بازار کرد و هم‌اکنون میزان فروش این دستگاه به بیش از ۱۰۰ میلیون رسیده است.

آمارها نشان داده نسخه iPod Touch نسبت به سایر نسخه‌های این دستگاه محبوبیت بیشتری دارد به طوری که نیمی از کل آی‌پادهای فروخته شده توسط اپل از این نسخه بوده است.

آی‌پاد تاچ (iPod Touch)‏ نوعی پخش کننده صدا است که دارای سیستم عامل شرکت اپل IOSاست که به این دستگاه قابلیت‌هایی چون اجرای اکثر فایل‌های چند رسانه‌ای و انواع کتاب‌های الکترونیکی و بازی‌ها و نرم‌افزارهای مربوط به این سیستم عامل را می‌دهد.

این محصول توسط شرکت اپل طراحی و توسعه می‌یابد اما توسط شرکت تایونی فاکس‌کان به تولید می‌رسد. اولین نسل از این محصول توسط شرکت اپل اواخر سال ۲۰۰۷ به بازار معرفی و عرضه شد.

قابلیت اصلی این دستگاه اجرای فایل‌های صوتی با کیفت خروجی بالا است، اما شرکت اپل در کنار این قابلیت، قابلیت‌هایی چون اجرای اکثر فایل‌های رسانه‌ای و کتاب‌های الکترونیکی به همراه امکان وب گردی از طریق اینترنت بی‌سیم یا وای-فای را نیز فراهم کرده است. آی‌پاد تاچ تا کنون بسته به مدل با ظرفیت‌های مختلف حافظه داخلی ۸ ، ۱۶ ، ۳۲ ، ۶۴ گیگابایت به بازار عرضه شده است. آی‌پاد تاچ قابلیت عکسبرداری و فیلمبرداری با کیفت HD را نیز داراست، البته تنها در نسل چهارم یعنی ۴G. در تمام مدل‌های آی‌پاد تاچ قابلیت اتصال بی سیم، وای-فای و بلوتوث وجود دارد، به جز نسل اول ۱G که امکان اتصال بلوتوث ندارد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.