فروش ۱۰۸ میلیون دلاری یک کارتون در گیشه‌های فروش

۱فروردین ۱۳،

به گزارش خبرآنلاین، «خانواده کرود» (The Croods) تولید استودیو دریم ورکس انیمیشن در اولین هفته اکران در ایالات متحده و کانادا از جمعه تا یکشنبه در ۴۰۴۶ سینما به فروش بسیار خوب ۴۴٫۷ میلیون دلار دست پیدا کرد.
 

تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به این فیلم درجه A داده‌اند.
 

موفقیت «خانواده کرود» خبری خوب برای جفری کاتزنبرک رئیس دریم ورکس انیمیشن بود. «طلوع نگهبانان» فیلم قبلی این استودیو هم در گیشه‌های فروش موفق بود.
 

«خانواده کرود» در سطح بین‌المللی در ۴۷ بازار ۶۳٫۳ میلیون دلار فروخت و با حساب بازار آمریکای شمالی در مجموع ۱۰۸ میلیون دلار به دست آورد.
 

انیمیشن «خانواده کرود» بخصوص در روسیه و بازارهای مهم در آمریکای لاتین مانند مکزیک و برزیل عملکردی موفق داشت. این فیلم اولین فیلم دریم ورکس انیمیشن است که استودیو فاکس قرن بیستم توزیع می‌کند.


فیلم انیمیشن «خانواده کرود» پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی شد
 

«خانواده کرود» اولین بار در دنیا فوریه پیش در بخش خارج از مسابقه جشنواره برلین نمایش داده شد و مورد استقبال قرار گرفت.

رایان رینولدز، اما استون و نیکلاس کیج صداپیشه‌های اصلی این فیلم به کارگردانی کرک دی میکو و کریس ساندرز می باشند.
 

داستان دربارهٔ خانواده‌ای در عصر حجر است که وقتی غار آن‌ها نابود می‌شود، باید در یک دنیای ناآشنا و غیرقابل پیش‌بینی یک سرپناه تازه پیدا کنند. کیج در «خانواده کرود» نقش پدر خانواده را دارد.
 

در آمریکای شمالی ۷۰ درصد تماشاگران «خانواده کرود»، خانواده‌ها و در میان آن‌ها ۵۷ درصد خانم‌ها بودند. تنها ۳۸ درصد فروش هفته اول فیلم در سینماهای سه‌بعدی حاصل شد که نشان می‌دهد برای خانواده‌ها پرداخت هزینه اضافی برای دیدن یک فیلم در قالب بهتر کار دشواری است.
 

از سوی دیگر فیلم اکشن «المپوس فرو ریخت» (Olympus Has Fallen) به کارگردانی آنتوان فوکوا در هفته اول نمایش در آمریکای شمالی فراتر از انتظار ظاهر شد و با ۳۰٫۵ میلیون دلار فروش در ۳۰۹۸ سینما در رده دوم جدول قرار گرفت.
 

«المپوس فرو ریخت» از معدود فیلم‌های درجه R است که امسال توانسته در هفته اول اکران موفق ظاهر شود. این فیلم همچنین حکم یک بازگشت موفقیت‌آمیز برای جرارد باتلر را دارد که مدت‌ها بود فیلم موفقی روی پرده سینماها نداشت.
 

او در این پروژه ۷۰ میلیون دلاری نقش مردی را بازی می‌کند که قبلا محافظ رئیس جمهور بوده، اما در یک اتفاق بی‌آبرو شده است. وقتی گروهی تروریست از کره شمالی کاخ سفید را تحت کنترل می‌گیرند، او بار دیگر به خدمت فراخوانده می‌شود.


فیلم اکشن «المپوس فرو ریخت» در هفته اول اکران فراتر از انتظار ظاهر شد
 

آرون اکهارت، مورگان فریمن، آنجلا بست، ملیسا لئو، رادا میچل، اشلی جاد و دیلن مکدرمات دیگر بازیگران «المپوس فرو ریخت» می باشند که در وبسایت سینمااسکور درجه A- گرفته است. این فیلم بخصوص در مناطق محافظه‌کار ایالات متحده همین طور در مناطقی که پایگاه‌های نظامی مهم در آن واقع شده با استقبال تماشاگران روبرو شد.
 

کمدی «پذیرش» (Admission) با بازی تینا فی و پل راد دیگر فیلمی بود که از این هفته در آمریکای شمالی روی پرده سینماها رفته است. این فیلم به کارگردانی پل وایتس در ۲۱۶۰ سینما ۶٫۴ میلیون دلار فروخت و در رده پنجم قرار گرفت.
 

«پذیرش» با بودجه‌ ۱۳ میلیون دلاری ساخته شده است. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه B- داده‌اند و منتقدان نیز واکنش‌های متفاوت نسبت به فیلم داشته‌اند.


تینا فی در صحنه‌ای از فیلم کمدی «پذیرش»

فی در «پذیرش» نقش مسئول پذیرش دانشجویان در دانشگاه پرینستن را بازی می‌کند که دیدار از دبیرستانی به مدیریت یکی از همکلاس‌های سابقش (راد) زندگی‌ او را با چالشی غیرمنتظره روبرو می‌کند.
 

کمدی مستقل «Spring Breakers» به کارگردانی هارمونی کورین در دومین هفته اکران در ۱۱۰۴ سینما پنج میلیون دلار به دست آورد و فیلم ششم شد. جیمز فرانکو، سلنا گومز، ونسا هاجنز و اشلی بنسن در این فیلم درجه R بازی می‌کنند.
 

داستان دربارهٔ چهار دختر دانشجو است که برای جور کردن هزینه تعطیلی ترم بهار دانشگاه از یک رستوران دزدی می‌کنند، اما بازداشت می‌شوند و به زندان می‌افتند. آن‌ها با ضمانت یک قاچاقچی مواد مخدر و اسلحه آزاد می‌شوند و این آغاز ماجراهای تازه است.

فیلم فانتزی «آز بزرگ و قدرتمند» ساخته سام ریمی پس از دو هفته صدرنشینی این هفته به رده سوم سقوط کرد. این فیلم مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به ۱۷۷٫۶ میلیون دلار و فروش جهانی خود را به ۳۵۶٫۴ میلیون دلار رسانده است.
 

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۲۲ تا ۲۴ مارس)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«خانواده کرود»

۴۴٫۷

۴۰۴۶

۱۱٫۰۴۸

۴۴٫۷

۱۳۵

۱

۲

«المپوس فرو ریخت»

۳۰٫۵

۳۰۹۸

۹٫۸۴۵

۳۰٫۵

۷۰

۱

۳

«آز بزرگ و قدرتمند»

۲۲٫۱

۳۸۰۵

۵٫۷۹۰

۱۷۷٫۵

۲۱۵

۳

۴

«تماس»

۸٫۷

۲۵۰۷

۳٫۴۷۰

۳۰٫۹

۱۳

۲

۵

«پذیرش»

۶٫۴

۲۱۶۰

۲٫۹۸۴

۶٫۴

۱۳

۱

۶

«Spring Breakers»

۵

۱۱۰۴

۴٫۵۲۹

۵٫۴

۲

۲

۷

«برت واندرستون شگفت‌انگیز»

۴٫۲

۳۱۶۰

۱٫۳۵۳

۱۷٫۳

۳۰

۲

۸

«جک غول‌کش»

۲٫۹

۲۵۶۰

۱٫۱۵۸

۵۹٫۱

۱۹۵

۴

۹

«دزد هویت»

۲٫۵

۲۱۶۶

۱٫۱۷۵

۱۲۷٫۷

۳۵

۷

۱۰

«خبرچین»

۱٫۹

۱۸۰۷

۱٫۰۶۸

۴۰٫۳

۵

هالیوود ریپورتر / ۲۴ مارس / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.