فروش ۱۶۴ میلیون دلاری «سفر ستاره‌ای» در دنیا / «آیرون من ۳» نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

۳۰اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم که تولید استودیوهای پارامونت و اسکای‌دنس پروداکشنز است، از پنجشنبه پیش در آمریکای شمالی روی پرده رفت و در چهار روز اول اکران ۸۴٫۱ میلیون دلار به دست آورد.

«سفر ستاره‌ای داخل تاریکی» (Star Trek Into Darkness) از جمعه تا یکشنبه که مبنای فروش هفتگی در ایالات متحده و کانادا است، ۷۰٫۵ میلیون دلار فروخت و با کنار زدن فیلم ابرقهرمانی «آیرون من ۳»، قهرمان دو هفته قبل گیشه‌های فروش بر صدر جدول تکیه داد.
 

تازه‌ترین فیلم سری فیلم‌های «سفر ستاره‌ای» در بازار بین‌المللی هم در ۴۰ بازار حدود ۴۰ میلیون دلار فروش داشت و مجموع فروش خود را در این سطح به ۸۰٫۵ میلیون دلار رساند. فروش جهانی این فیلم سه‌بعدی با حساب بازار آمریکای شمالی ۱۶۴٫۶ میلیون دلار شده است.
 

«آیرون من ۳» این هفته در سطح بین‌المللی ۴۰٫۲ میلیون دلار فروخت. «گتسبی بزرگ» ساخته باز لورمان هم پس از اولین نمایش بین‌المللی در افتتاحیه جشنواره کن در ۱۵ مه در ۴۹ بازار خارج از آمریکای شمالی روی پرده رفت و به فروش بسیار خوب ۴۲٫۱ میلیون دلار دست پیدا کرد.
 

پیش از آغاز اکران «سفر ستاره‌ای داخل تاریکی» در آمریکای شمالی، کارشناسان فروش پیش‌بینی کرده بودند این فیلم در هفته اول اکران بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خواهد فروخت و به راحتی از فروش افتتاحیه «سفر ستاره‌ای» فیلم قبلی این مجموعه – که سال ۲۰۰۹ به کارگردانی آبرامز روی پرده رفت و مجموعه علمی تخیلی «سفر ستاره‌ای» را احیا کرد – پیشی می‌گیرد. آن سال «سفر ستاره‌ای» در هفته اول اکران ۷۹٫۲ میلیون دلار فروخت.
 

فروش افتتاحیه «سفر ستاره‌ای داخل تاریکی» شش درصد از «سفر ستاره‌ای» بهتر بود. تماشاگران هم در وبسایت سینمااسکور به این فیلم درجه A داده‌اند.

«درون تاریکی» در روسیه که معمولا در آن از فیلم‌های سه‌بعدی استقبال چندانی نمی‌شود، بسیار محبوب بود و در هفته اول نمایش حدود ۸ میلیون دلار به دست آورد.


کریس پاین، بندیکت کامبربچ و زاکری کوئینتو در صحنه‌ای از فیلم «سفر ستاره‌ای داخل تاریکی»
 

کریس پاین و زاکری کوئینتو در «درون تاریکی» نقش‌های کاپیتان تی. کرک و اسپاک را تکرار کرده‌اند.
 

زو سالدانا، آنتون یلچین، سایمن پگ، جان چو و کارل اربن هم بار دیگر در نقش‌های خود در فیلم قبلی ظاهر شده‌اند. نقش ضدقهرمان «درون تاریکی» را بندیکت کامبربچ بازی می‌کند.

داستان فیلم ادامه ماجراهای «سفر ستاره‌ای» است. اعضای گروه اینترپرایز متوجه می‌شوند نیرویی شر در میان آن‌ها حضور دارد. در همین زمان کاپیتان کرک تصمیم می‌گیرد گروهی را برای پیدا کردن مردی که خودش یک سلاح کشتارجمعی و تهدیدی برای زمین است، راهی منطقه جنگ کند.
 

پارامونت و اسکای‌دنس «درون تاریکی» را با بودجه‌ای حدود ۱۹۰ میلیون دلار با همکاری شرکت «بد روبات» متعلق به آبرامز تهیه کرده‌اند. فیلمنامه را گروه سه نفره الکس کورتزمن، دیمن لیندلوف و روبرتو اورسی نوشته‌اند که همگی پیشتر در ساخت سریال «لاست» نقش داشتند. 
 
مجموعه فیلم‌های «سفر ستاره‌ای» براساس سریالی به همین نام ساخته شده‌اند. اولین قسمت این سری فیلم‌ها سال ۱۹۷۹ روی پرده رفت. این فیلم‌ها در مجموع در جهان بیش از دو میلیارد دلار فروش کرده‌اند.
 

«آیرون من ۳» با بازی رابرت داونی جونیر در سومین هفته اکران در آمریکای شمالی ۳۵٫۲ میلیون دلار فروخت و در رده دوم قرار گرفت. مجموع فروش داخلی این فیلم که تولید استودیوهای دیزنی و مارول استودیوز است، ۳۳۷٫۱ میلیون دلار شده است.
 

«آیرون من ۳» در سطح بین‌المللی هم تاکنون ۷۳۶٫۲ میلیون دلار فروخته است. فروش جهانی فیلم ۱٫۰۷ میلیارد دلار شده و فعلا نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینماست.

«گتسبی بزرگ»‌ با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر و کری مالیگان در هفته دوم اکران در ایالات متحده و کانادا ۵۳ درصد تماشاگران خود را از دست داد و با ۲۳٫۴ میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم در آمریکای شمالی ۹۰٫۲ میلیون دلار شده است.
 

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۱۷ تا ۱۹ مه)
 

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«سفر ستاره‌ای داخل تاریکی»

۷۰٫۵

۳۸۶۸

۱۸٫۲۴۱

۸۴٫۱

۱۹۰

۱

۲

«آیرون من ۳»

۳۵٫۲

۴۲۳۷

۸٫۳۰۴

۳۳۷٫۱

۲۰۰

۳

۳

«گتسبی بزرگ»

۲۳٫۴

۳۵۵۰

۶٫۵۹۶

۹۰٫۲

۱۰۵

۲

۴

«رنج و گنج»

۳٫۱

۲۴۲۹

۱٫۲۷۶

۴۶٫۵

۲۶

۴

۵

«خانواده کرود»

۲٫۷

۲۳۷۳

۱٫۱۵۹

۱۷۶٫۷

۱۳۵

۹

۶

«۴۲»

۲٫۷

۲۳۸۰

۱٫۱۴۷

۸۸٫۷

۴۰

۶

۷

«فراموشی»

۲٫۲

۲۰۷۷

۱٫۰۷۰

۸۵٫۵

۱۲۰

۵

۸

«ماد»

۲٫۱

۹۶۰

۲٫۲۵۰

۱۱٫۵

۴

۹

«تایلر پری تقدیم می‌کند پیپلز»

۲٫۱

۲۰۴۱

۱٫۰۵۳

۷٫۸

۱۵

۲

۱۰

«عروسی بزرگ»

۱٫۱

۱۴۴۳

۷۶۲ دلار

۲۰٫۱

۳۵

۴


هالیوود ریپورتر / ۱۹ مه / ترجمه: علی افتخاری

 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.