فروش ۳۱ میلیاردی دوازدهمین حراج تهران / گران‌ترین اثر کدام است؟

دفتر دوازدهمین حراج تهران که به عرضه و فروش آثار هنر معاصر ایران اختصاص دارد، در حالی بسته شد که مجموع فروش آن ۳۱ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان اعلام شد و گران اثر فروخته‌شده نیز متعلق به حسین زنده‌رودی با قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دوازدهمین دوره از حراج تهران عصر روز جمعه (۲۷ دی ماه) در هتل پارسیان آزادی برگزار شد و اجرای این مراسم را حسین پاکدل و رضا کیانیان مشترکا بر عهده داشتند.

اثری از حسین زنده‌رودی با عنوان «قوس آبی نیلگون» به عنوان گران‌ترین اثر این دوره از حراج تهران که پیشتر در حراج ساتبیز پاریس (۲۰۱۹) ارائه شده بود، با قیمت کمینه و بیشینه ۳ تا ۴ میلیارد ارائه شد که در نهایت با قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد. همچنین از دیگر نکات جالب توجه حراج امشب، فروش اثر حسن روح الامین بود که به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان و حدود ۴ برابر قیمت بیشینه در نظر گرفته‌شده (۶۰ میلیون تومان) چکش خورد.

همچنین در این حراجی ۳ اثر از خسرو حسن‌زاده، فرامرز پیلارام و منصوره حسینی به فروش نرسیدند.  ۱۹ اثر نیز به قیمت کمینه، فروخته شدند.

در دوازدهمین حراج تهران، اثر مرمت‌شده منوچهر یکتایی با عنوان «طبیعت بیجان» با قیمت کمینه و بیشینه ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان که پیشتر در حراج ساتبیز لندن (۲۰۱۶) ارائه شده بود، با قیمت یک میلیارد و  ۹۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

همچنین اثر فرهاد مشیری با عنوان «خوابم یا بیدارم» با قیمت کمینه و بیشینه ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان، با قیمت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

در حراجی دوازدهم اثر ژازه تباتبایی با قیمت کمینه و بیشینه ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر منیر فرمانفرمائیان هم که با عنوان «توپ آیینه‌ای» و با قیمت کمینه و بیشینه ۸۰۰ تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در دوازدهمین حراج تهران ارائه شد، با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

همچنین اثری بدون عنوان از فرامرز پیلارام که با قیمت کمینه و بیشینه ۱ تا ۱.۵ میلیارد تومان در دوازدهمین دوره از حراج تهران ارائه شده است، به قیمت کمینه خود یعنی یک میلیارد تومان به فروش رسید.  

اثر پرویز تناولی از مجموعه «هیچ روی صندلی» نیز که با قیمت کمینه و بیشینه یک تا ۱.۵ میلیارد تومان ارائه شده است، با قیمت کمینه خود یعنی یک میلیارد تومان فروخته شد.

در جریان دوازدهمین حراج تهران، اثر آیدین آغداشلو با عنوان «تابستان، زمستان» از مجموعه مغربی‌ها با قیمت کمینه و بیشینه ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثری بدون عنوان از عباس کیارستمی از مجموعه سفیدبرفی که پیشتر در حراج کریستیز (۲۰۲۲) ارائه شده بود، با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان، با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

همچنین اثری بدون عنوان از پرویز کلانتری نیز که با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان ارائه شده بود که با قیمت ۴۶۰ میلیون تومان به فروش رسید. ضمن اینکه دیگر اثر کلانتری از مجموعه سقاخانه نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، به قیمت ۲۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

عصر امروز، اثری از مارکو گریگوریان با عنوان «چهار فصل» که با قیمت کمینه و بیشینه ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان ارائه شده بود، با قیمت کمینه خود یعنی ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

در این مراسم اثری بدون عنوان از نصرالله افجه‌ای با قیمت کمینه و بیشینه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان، به قیمت ۶۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

از نکات قابل توجه در این حراجی تاکنون، به فروش نرسیدن دو اثر بوده که یکی از آنها اثری بدون عنوان از فرامرز پیلارام با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است.

***

بر اساس این گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حسین پاکدل که اجرای بخش نخست حراج را برعهده داشت، این مراسم را با ادای احترام به روح سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و کشته‌شدگان حادثه هواپیمای اوکراین آغاز کرد.

او همچنین از هنرمندانی که در ماه‌های اخیر از جامعه هنرهای تجسمی کشور درگذشتند، از جمله مسعود عربشاهی، منوچهر یکتایی و سیاوش مظلومی‌پور یاد کرد.

در این مراسم، اثر محمود زنده‌بودی با عنوان «بسم …» با قیمت کمینه و بیشینه ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اثر ساناز البرز با عنوان «پرشور» و قیمت کمینه و بیشینه ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان، با قیمت ۳۶ میلیون تومان یعنی دوبرابر قیمت بیشینه خود چکش خورد.

همچنین اثری بدون عنوان از کوروش قاضی‌مراد با قیمت کمینه و بیشینه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان، با قیمت ۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اثری بدون عنوان از امیرصادق طهرانی با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، با قیمت ۵۵ میلیون تومان به فروش رفت. اثری بدون عنوان از محمد بزرگی نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثری بدون عنوان از حسین زنده‌رودی با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان و اثری بدون عنوان از بابک رشوند با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان با قیمت ۹۰ میلیون تومان چکش خورد.

در مراسم امروز، اثری بدون عنوان از هادی روشن‌ضمیر با قیمت کمینه و بیشینه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان، با قیمت ۴۰ میلیون تومان فروش رفت. اثر شهلا حبیبی از مجموعه آفرینش نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان، با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان چکش خورد. همچنین اثر ناصر پلنگی با عنوان «ارزش فرهنگی» با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، با قیمت ۵۵ میلیون تومان به فروش رسید.

اثر تاها بهبهانی با عنوان «سلطان» و با قیمت کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان و اثر ناصر اویسی با عنوان «سواران را چه شد» با قیمت کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد. همچنین اثر صادق تبریزی با عنوان «دلداده» و با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان، با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثری بدون عنوان از میترا کاویان از مجموعه شکارگاه با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، دو برابر بیشینه خود و با قیمت ۸۰ میلیون تومان به فروش رفت.

اثر نیلوفر قادری‌نژاد با عنوان «سیاوش در گذرگاه» نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد. اثر شهریار احمدی با عنوان «وجد براق» از مجموعه معراج نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان، به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثری بدون عنوان از حسن روح‌الامین و از مجموعه عصیان با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان و نزدیک به ۵ برابر قیمت بیشینه خود به فروش رسید.

اثر کیوان عسگری با عنوان «هنوز خواب تو را می‌بینم» با قیمت کمینه و بیشینه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان، با قیمت ۴۴ میلیون تومان چکش خورد.

اثری از حسین محجوبی با عنوان «آرامش و زندگی در طبیعت پاک» نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، به قیمت کمینه خود به فروش رسید.

همچنین اثری بدون عنوان از زنده‌یاد سیاوش مظلومی‌پور با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، با قیمت ۶۵ میلیون تومان چکش خورد. اثر آرمان یعقوب‌پور از مجموعه طبیعت مینیمال با قیمت کمینه و بیشینه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان، با قیمت ۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

در این مراسم اثری بدون عنوان از فریده لاشایی با قیمت کمینه و بیشینه ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان، با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان فروش رفت و اثری بدون عنوان از منصوره حسینی با قیمت کمینه و بیشینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان ارائه شده بود که به فروش نرسید.

همچنین اثری بدون عنوان از پروانه اعتمادی با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان، به قیمت کمینه خود به فروش رسید. 

عصر امروز اثری بدون عنوان از منوچهر نیازی با قیمت کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، با قیمت کمینه خود فروخته شد.

اثر شهرام کریمی با عنوان «کوهستان مه‌آلود» با قیمت کمینه و بیشینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، زیر کمینه با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان به فروش رسید. اثری بدون عنوان از توکل اسماعیلی نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، با قیمت کمینه خود چکش خورد.

اثری بدون عنوان از حمیدرضا اندرز با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، با قیمت بیشینه خود به فروش رسید. همچنین اثری بدون عنوان از احمد وکیلی با قیمت کمینه و بیشینه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان، با قیمت ۶۰ میلیون تومان و اثری بدون عنوان از یعقوب امدادیان با قیمت کمینه و بیشینه ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان، با قیمت کمینه خود یعنی ۱۲۰ میلیون تومان به فروش رسید. 

در حراج تهران در روز جمعه (۲۷ دی ماه) اثری بدون عنوان از حبیب‌الله صادقی با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، با قیمت ۶۰ میلیون تومان و اثری بدون عنوان از مرتضی گودرزی با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، با قیمت ۳۶ میلیون تومان فروخته شدند.

اثر جواد علیمحمدی اردکانی از مجموعه زمین نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان، با قیمت ۳۶ میلیون تومان به فروش رسید. اثر جاسم غضبان‌پور با عنوان «یاران فکه» نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، با قیمت ۳۸ میلیون تومان چکش خورد. همچنین اثری بدون عنوان از ظاهر پورحیدری با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، با قیمت ۵۵ میلیون تومان فروخته شد.

اثر خسرو خسروی با عنوان «خیابان خیس‌شده از باران» با قیمت کمینه و بیشینه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان، با قیمت ۳۰ میلیون تومان و اثری بدون عنوان از بهمن دادخواه با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان، با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان به فروش رسیدند.

در چهلمین اثر از این حراجی، اجرای مراسم را رضا کیانیان بر عهده گرفت. او نیز اجرای خود را با ادای احترام به «رفتگانی که از زمین به آسمان پر کشیدند» آغاز کرد.

در ادامه اثر الهام فلاحی با عنوان «جنگ (رخش و همای)» که با قیمت کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان ارائه شده بود، سه برابر قیمت بیشینه خود و با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

همچنین اثری بدون عنوان از مجتبی رمزی با قیمت کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، به قیمت ۹۵ میلیون تومان و اثر منصور قندریز با عنوان «طبیعت بیجان با کله گوسفند» با قیمت کمینه و بیشینه ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان، با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان چکش خوردند.

در این حراجی اثر فرشید ملکی با عنوان «سیاهچاله» با قیمت کمینه و بیشینه ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان ازائه شده بود که با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رسید. اثر داوود زندیان از مجموعه عکاسخانه آقای ادیب با قیمت کمینه و بیشینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان، با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثری بدون عنوان از پروانه اعتمادی با قیمت کمینه و بیشینه  ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان، با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان و اثر هوشنگ پزشک‌نیا با عنوان «شیخ ابوسعید ابوالخیر» با قیمت کمینه و بیشینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، با قیمت کمینه خود، به فروش رسیدند.

در مراسم امروز، اثری بدون عنوان از قاسم حاجی‌زاده نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان، با قیمت ۳۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

همچنین اثری بدون عنوان از مکرمه قنبری با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به قیمت کمینه خود فروخته شد. همچنین اثر رضا بانگیز با عنوان «شادی کنار جاجرود» با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، به قیمت ۵۵ میلیون تومان به فروش رسید.

اثری بدون عنوان از امیر موبد با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، به قیمت ۳۸ میلیون تومان و اثری بدون عنوان از فاطمه امدادیان با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، با قیمت ۶۵ میلیون چکش خوردند. همچنین اثری بدون عنوان از طلیعه کامران با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان با قیمت بیشینه خود به فروش رسید.

اثر سرژ آواکیان با عنوان «پ.چ‌.ر_ ۳۸» و با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، به قیمت ۴۸ میلیون تومان و اثری بدون عنوان از ایرج اسکندری با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، به قیمت ۸۰ میلیون تومان به فروش رسیدند.

اثری بدون عنوان از بهمن بروجنی با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان و اثر بیژن بصیری از مجموعه تبخیر (چهره) با قیمت کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان چکش خوردند.

همچنین اثری از محمدرضا یزدی با عنوان «آتاراکسی» از مجموعه نبض بیجان با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، با قیمت ۶۵ میلیون تومان و اثری از کتایون مقدم از مجموعه «درهم‌تنیدگی» با قیمت کمینه و بیشینه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان با قیمت ۵۰ میلیون تومان فروخته شدند.

اثری بدون عنوان از ایرج شایسته‌پور نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان، با قیمت ۲۸ میلیون تومان خریداری شد. همچنین اثر ناصر آراسته با عنوان «فصل رنگ‌ها» با قیمت کمینه و بیشینه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان، به قیمت ۳۲ میلیون و اثر پری‌یوش گنجی از مجموعه آب با قیمت کمینه و بیشینه  ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان، به قیمت ۹۵ میلیون تومان چکش خوردند. اثری بدون عنوان از بیتا وکیلی نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان، به قیمت کمینه خود به فروش رسید.

در دوازدهمین حراج تهران، اثر محمود بخشی با عنوان «بیانات» با قیمت کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، به قیمت ۷۰ میلیون تومان و اثر عین‌الدین صادق‌زاده با عنوان «عشق» با قیمت کمینه و بیشینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان، به قیمت ۱۸۰ میلیون تومان فروخته شدند. اثری از اکبر میخک هم با عنوان «سایه» با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، به قیمت ۴۲ میلیون تومان چکش خورد.

همچنین اثر علیرضا آستانه با عنوان «نام اعظم» با قیمت کمینه و بیشینه ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان، به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثری از مهدی صحابی از مجموعه ستون‌ها با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، به قیمت ۵۵ میلیون تومان خریداری شد.

در ادامه این مراسم، اثری بدون عنوان از محمدحسین عنوان از مجموعه تهی فعال که با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان عرضه شده است نیز با قیمت ۳۴۰ میلیون تومان فروخته شد. همچنین اثری بدون عنوان از بهروز دارش با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان، به قیمت کمینه خود یعنی ۵۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثری از سمیرا علیخانزاده از مجموعه فرش ایرانی که در پنجاه و ششمین دوره بینال ونیز (۲۰۲۲) به نمایش درآمده بود و با قیمت کمینه و بیشینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان در این دوره از حراج تهران ارائه شده است، با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثری از فرشید مثقالی با عنوان «پرتره سهراب سپهری» با قیمت کمینه و بیشینه ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان، با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد. اثری از کاظم چلیپا نیز با عنوان «گفت‌وگو هزار ساله» و با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، به قیمت ۳۸ میلیون تومان به فروش رسید.

اثری بدون عنوان از نصرت‌الله مسلمیان با قیمت کمینه و بیشینه ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان، به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان به فروش رسید. همچنین اثری از مسعود کشمیری از مجموعه زندگی مقوایی با قیمت کمینه و بیشینه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان، به قیمت ۴۸ میلیون تومان و اثر تارا بهبهانی با عنوان «آهنگ خیال» با قیمت کمینه و بیشینه ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان، به قیمت بیش از دو برابر بیشینه خود و به مبلغ ۳۲ میلیون تومان فروخته شد.

همچنین اثر علی ندایی با عنوان “نبرد فریدون و ضحاک” از مجموعه اسطوره‌های خاموش با قیمت کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، به قیمت ۷۵ میلیون تومان و اثری از محمود سبزی با عنوان “هشت الویس” با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، به قیمت کمینه خود چکش خورد.

اثر نزار موسوی‌نیا با عنوان “تعادل” با قیمت کمینه و بیشینه  ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، به قیمت ۶۰ میلیون تومان، اثری از محمد طباطبایی از مجموعه عجیب‌تر از بهشت با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، به قیمت  ۴۸ میلیون تومان و اثری از کریم نصر با عنوان “گذار” با قیمت کمینه و بیشینه  ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، به قیمت ۶۵ میلیون تومان چکش خوردند.

همچنین اثر مسعود سعدالدین با عنوان “با کتاب ۵” و با قیمت کمینه و بیشینه  ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان و اثری بدون عنوان از رکنی حائری‌زاده با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان خریداری شدند. اثری بدون عنوان از هانیبال اخلاص نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به قیمت کمینه خود به فروش رسید.   

سپس چکش دوازدهمین حراج تهران به دست حسین پاکدل سپرده شد.

در ادامه مراسم، اثری از سعید صادقی با عنوان “گمرک خرمشهر” با قیمت کمینه و بیشینه  ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، به قیمت ۷۰ میلیون تومان  و اثر مهرداد محب‌علی با عنوان “ما می‌رقصیدیم ۷” با قیمت کمینه و بیشینه ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان، به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان چکش خوردند.

اثر مهدی کرم‌پور با عنوان “آخرین وسوسه” با قیمت کمینه و بیشینه  ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، به قیمت کمینه خود یعنی ۶۰ میلیون تومان به فروش رسید. همچنین اثری از رضا کیانیان با عنوان “دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود” با قیمت کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، به قیمت ۶۵ میلیون تومان خریداری شد.

اثر واحد خاکدان با عنوان “محراب” نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان، به قیمت ۴۶۰ میلیون تومان‌ چکش خورد. همچنین اثر امیر مسعود اخوان جم با عنوان “دگردیسی” با قیمت کمینه و بیشینه ۸۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، به قیمت ۸۵۰ میلیون به فروش رسید.

همچنین اثری بدون عنوان از ژازه تباتبایی با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان، به قیمت کمینه خود خریداری شد. اثر بیتا فیاضی با عنوان “دلقک” نیز با قیمت کمینه و بیشینه ۸۰ تا ۲۰ میلیون تومان، به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اثری از بهداد لاهوتی با عنوان “شکوه” با قیمت کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان، اثری از کوروش گلکاری با عنوان “الهه قرون” و از مجموعه سلاطین با قیمت کمینه و بیشینه ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان، به قیمت ۱۷۰ میلیون تومان و اثری از پوریا آریان‌پور با عنوان “زنده آگاه” با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان، به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان چکش خوردند.   

اثری از یحیی گمار با عنوان “غسل بتان یک چشم” با قیمت کمینه و بیشینه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان در این دوره از حراج تهران ارائه شده بود، به قیمت ۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اثری بدون عنوان از خسرو حسن‌زاده با قیمت کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان  فروخته نشد. اثری بدون عنوان از حسین شاه‌طاهری با قیمت کمینه و بیشینه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان، به قیمت ۶۵ میلیون تومان به فروش رسید.

اثر منصور قنبری با عنوان “ترکیب‌بندی” با قیمت کمینه و بیشینه ۸۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، به قیمت کمینه خود فروخته شد.

اثری بدون عنوان از عباس اسبقی با قیمت کمینه و بیشینه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان، به قیمت ۳۸ میلیون تومان، اثر رضوان صادق‌زاده با عنوان “دوباره جنگ هرگز” با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان و اثری بدون عنوان از مهدی حسینی با قیمت کمینه و بیشینه ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان، به قیمت ۸۰ میلیون تومان چکش خوردند.

اثر حسین زنده‌رودی با عنوان “گوهر مستی” و با قیمت کمینه و بیشینه ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان، به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان چکش خورد. اثر رضا درخشانی نیز با عنوان “هجرت اناری” با قیمت کمینه و بیشینه ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، به قیمت کمینه خود خریداری شد.

اثری بدون عنوان از همایون سلیمی  از مجموعه بیا تا گل برافشانیم با قیمت کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، به قیمت ۵۵ میلیون تومان و اثری بدون عنوان از حسین خسروجردی با قیمت کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رسیدند.   

اثری بدون عنوان از عباس کیارستمی آخرین اثر دوازدهمین دوره از حراج تهران بود که  با قیمت کمینه و بیشینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان ارائه شد و به قیمت کمینه خود به فروش رسید.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.