فروش ۴۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی صادراتی معادن گل گهر

روز چهارشنبه ۴۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی معادن گل گهر در تالار صادراتی بورس کالای ایران با ارزشی افزون بر ۵۲ میلیون دلار مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این روز ۴۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی معادن گل گهر به نرخ پایه ۱۱۷ دلار در هر تن در تالار صادراتی عرضه شد که صف تقاضایی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در مقابل آن شکل گرفت و در نهایت پس از رقابت، کل عرضه این کالا به نرخ ۱۳۱ دلار در هر تن داد و ستد شد.

تالار صادراتی همچنین شاهد فروش ۲۵۰۰ تن قیر شرکت قیر آکام به نرخ ۶۸۰ دلار در هر تن و به ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بود تا در مجموع ارزش معاملات دلاری روز چهارشنبه از ۵۴ میلیون دلار فراتر رود.

در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در گروه فولاد در مجموع ۹ هزار و ۶۱۶ تن انواع سبد میلگرد، میلگرد کلاف و ورق قلع اندود به ارزش بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال به فروش رفت. از دیگر کالاهای داد و ستد شده در این تالار می توان به معامله ۴۰ تن بیلت ۶۰۶۳-۱۲ شرکت ایرالکو اشاره کرد.

در تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز تا ساعت ۱۴ بالغ بر ۳۰۸ تن مواد پلیمری، ۶۹ تن اسلاگ واکس سنگین، ۷۲۰۶ تن مواد شیمیایی، ۲۵ هزار و ۷۴۷ تن انواع قیر ، ۷۰ تن انواع گاز و ۴ هزار تن وکیوم باتوم مورد معامله قرار گرفت. تالارکشاورزی نیز در این روز شاهد معامله ۱۵ تن ذرت روسیه و ۱۰ تن کنجاله آفتابگردان پلیت قزاقستان بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.