فروپاشی منطقه یورو تراژدی بزرگ است

فروپاشی منطقه یورو تراژدی بزرگ است | چاپ |
دوشنبه ۳۰ مرداد ساعت ۱۲:۱۸

 فروپاشی منطقه یورو یک تراژدی بزرگ خواهد بود

بینا- نخست وزیر ایتالیا بار دیگر نسبت به تاثیرات منفی فروپاشی منطقه یورو بر اقتصاد اروپا هشدار داد .
به گزارش فرانس پرس ، ماریو مونتی تاکید کرد ، فروپاشی منطقه یورو نباید به عاملی برای رویارویی کشورهای شمال اروپا در برابر کشورهای جنوب شود . در حالی که کشورهای شمال اروپا از وضعیت اقتصادی خوب و مناسبی برخوردار هستند کشورهای جنوب اروپا عمدتا با بحران بدهی و کسری بودجه و بیکاری روبرو هستند .
بر این اساس مونتی تصریح کرد ، بزرگترین تراژدی برای اقتصاد ایتالیا و اروپا ، فروپاشی منطقه یورو خواهد بود و اینکه فروپاشی منطقه یورو موجب افزایش اختلافات بین کشورهای شمال و جنوب اروپا شود .
با گذشت دو سال و نیم از بحران مالی و بدهی منطقه یورو رهبران اروپایی هنوز بر سر راهکار نهایی و اصلی برای پایان دادن به این بحران اختلاف نظر دارند . در حالی که آلمان و برخی از اعضای منطقه یورو خواستار ادامه اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه هستند ایتالیا اسپانیا و فرانسه خواستار انتشار اوراق قرضه مشترک منطقه یورو هستند .
ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود که با بدهی سنگین ۲ هزار میلیارد یورویی روبرو است که این رقم معادل ۱۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است . دولت مونتی قصد دارد با اجرای اصلاحات اقتصادی و افزایش مالیات با بحران بدهی مقابله کند .


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.