فرکی: ازبکستان از بازی در آزادی هراس دارد

۲۳ آبان ،

حسین فرکی در گفت‌وگو با ایسنا، در آستانه دیدار تیم ملی برابر ازبکستان در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی اظهار کرد: این بازی حساسیت خاصی دارد چون سه امتیاز آن می تواند درادامه راه، ورود به جام جهانی را تا ۷۰ درصد تضمین کند اما نباید این بازی را به گونه‌ای حساس کنیم که شرایط کار برای بازیکنان سخت شود. به هرحال نتایج فوتبال را اتفاقات جریان بازی تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: درباره بازی‌های ما و ازبکستان دو بحث وجود دارد؛ یک بحث فنی و یک بحث روحی و روانی. به عقیده من مسأله روحی و روانی بیشتر تیم ملی را آزار می دهد. به هر حال باید قبول کنیم که متأسفانه در بازی‌های قبل از نظر فنی عملکرد خوب نداشتیم و به ویژه در بازی با لبنان و قطر، تاثیر منفی آن را دیدیم. البته در بازی با کره جنوبی هم تأثیر مثبت مسائل روحی و روانی را دیدیم. حالا هم تیم ملی درشرایطی قرار گرفته که پیش‌تر آن را تجربه کرده است. هر چند برخی از بازیکنان ما تجربه این شرایط را ندارد.

فرکی همچنین گفت:‌ مردم و رسانه‌ها باید مانند بازی با کره مسائل روحی و روانی تیم ملی را دنبال کنند و حامی تیم باشند. بازیکنان هم باید تلاش مضاعف داشته باشند تا با خلاقیت خود نتیجه را به سود ایران رقم بزنند. پیروزی برابر ازبکستان دوراز دسترس نیست. درضمن باید به این تیم احترام گذاشت. دربازی رفت ایران و ازبکستان که با برتری یک صفر ایران خاتمه یافت، پنج بازیکن اصلی حریف غایب بودند. این بازیکنان در دیدار برگشت می‌توانند ازبکستان را همراهی کنند اما از طرف دیگر بازی برگشت در تهران برگزارمی‌شود.

فرکی در این رابطه گفت: جذابیت های فوتبال به همین اتفاقات است. آن چه دربازی رفت دو تیم شاهدش بودیم، همان است که سبب می‌شود فوتبال را غیر قابل پیش بیبنی بدانیم. ما در تاشکند حریف را شکست دادیم در حالی که پنج بازیکن اصلی‌اش نبودند اما حالا که آن پنج تن در ترکیب حریف می باشند، تضمینی برای برتری ازبکستان نیست. اگر بازیکنان ما کیفیت بالای خوشان را داشته باشند، برابر هیچ حریفی در ورزشگاه آزادی به مشکل برنمی‌خورند. ضمن این که ازبک‌ها می‌دانند بازی برابر ۱۰۰ هزار نفر ساده نیست و از همین رو با فشار و استرس کار خواهد کرد. آن چه در نهایت مهم است، شرایط روحی و روانی دو تیم در جریان بازی است.

سرمربی تیم فوتبال فولاد در ادامه به نقط قوت تیم ملی ایران اشاره کرد و افزود: در دیدار برابر کره جنوبی از نظر کارهای دفاعی کاملاً موفق بودیم هرچند شانس هم آوردیم که توپ به دیرک ما برخورد کرد اما درکل کار دفاعی ما خوب بود و این کار از هجومی بازی کردن ساده‌تر است. برابر ازبکستان هم چند نفر می‌توانند خیلی تأثیر گذار باشند. لژیونرهای ما یعنی قوچان نژاد و دژاگه که انگیزه بالایی دارند و کسانی مثل نکونام و تیموریان که فیزیکی می باشند می توانند نقش زیادی ایفا کنند.

فرکی افزود: حرف اول را در بازی با ازبکستان، قدرت بدنی و جنگندگی بازیکنان می‌زند. اگر بتوانیم این مسأله را به حریف دیکته کنیم می‌توانیم از سایر مهره ها هم استفاده کنیم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.