فرکی: رفتار حرفه‌ای را از ال‌کلاسیکو یاد بگیریم

۰۹م اسفند ،

حسین فرکی با اشاره به دیدار بارسلونا و رئال‌مادرید اظهار کرد:‌ بازی دیشب فارغ از نتیجه‌ای که داشت، برای تماشاگران لذت‌بخش بود. آنها از دیدن بازی لذت بردند و به دور از حاشیه‌ها به تشویق تیم خود پرداختند. امیدوارم بازی‌های ما هم زیبا و تماشاگرپسند باشند.

به گزارش ایسنا ، وی با تاکید بر فاصله فنی فوتبال ایران با اروپا گفت:‌ فوتبال یعنی آن‌چه اروپایی‌ها بازی می‌کنند. حساسیت بازی نباید سبب شود که کیفیت پایین بیاید و تماشاگران شاهد یک بازی بی‌روح و کسل‌کننده باشند. این مساله مهم است، چون نتیجه دست ما نیست و هر چه خدا بخواهد، همان می‌شود.

فرکی همچنین به رفتار حرفه‌ای بازیکنان بارسلونا و رئال‌مادرید اشاره کرد و افزود:‌ از یک بازی در آن سطح برداشت‌های زیادی می‌توان داشت. مربیان،‌ بازیکنان،‌ مدیران و داوران می‌توانند از این بازی درس بگیرند. جایگاه فوتبال اسپانیا با فوتبال ما قابل مقایسه نیست اما می‌بینیم که در اوج حساسیت فوتبال اسپانیا وقتی داور اشتباه می‌کند، همه می‌پذیرند که داور به عنوان مجری قانون ممکن است، اشتباه کند.

وی ادامه داد:‌ بازیکن حرفه‌ایِ اروپایی می‌داند که اگر اعتراضش به داور بااحساسات مخلوط شود،‌ تبعاتش بیشتر گریبانِ خود و تیمش را می‌گیرد نه داور. در پایان بازی هم دیدید که چگونه بازیکنان دو تیم بدون توجه به نتیجه مانند دو دوست با یکدیگر دست دادند و به رختکن رفتند. این را با فوتبال خودمان مقایسه کنید! این‌جا وقتی که تیم می‌بازد، بازیکن تیم بازنده از طرف دیگر زمین به رختکن می‌رود که مجبورنباشد با حریف دست بدهد. باید از بازی دیروز درس یاد بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد همچنین پیش از بیست‌وهشتمین دیدار تیمش در لیگ برتر گفت: وضعیت ما خوب است و به طور کلی آماده بازی هستیم. خدا را شکر محروم و مصدوم هم نداریم. جایگاه دو تیم در جدول و این که هر دو تیم سهمیه استان خوزستان می باشند،‌ حساسیت کار را بالا برده است. دوست نداشتیم که در چنین فضایی به مصاف نفت برویم اما چاره‌ای نیست.

فرکی در ادامه دربارهٔ حساسیت بازی این هفته تیمش برابر صنعت نفت آبادان اظهار کرد:‌ این بازی سخت‌تر از همیشه است. نفت شرایط خوبی ندارد و به سه امتیاز بازی نیاز دارد. هر چند با توجه به ۱۶ امتیازی بودن حریف، جایگاهش در قعر جدول و بازی‌های آینده‌اش شاید این سه امتیاز دردی از این تیم دوا نکند. ما بیشتر به سه امتیاز این بازی نیاز داریم چون می‌خواهیم در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بمانیم.

وی در پایان دربارهٔ اولین حضور تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا گفت:‌ متأسفانه بازی را ندیدم اما از شنیدن خبر پیروزی نماینده ایران خوشحال شدم. حضور تماشاگران در چنین بازی‌هایی خیلی مهم است. امیدوارم با حضور تماشاگران در بازی‌های سایر نمایندگان ایران بازهم شاهد پیروزی باشیم. به تراکتورسازی تبریک می‌گویم و برای سپاهان و استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.