فریب پیامک های جوایز را نخورید!

کد خبر: ۸۶۷۷۸

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد – ۱۷:۲۵

 

شاید شما هم پیامک هایی با عنوان شما برنده یک دستگاه خودرو، ال سی دی یا مواردی از این قبیل شده اید را دریافت کردید که اعلام کرده مشخصات فردی خود را ارسال کنید یا مثلا اعلام کرده که برای دریافت مرسوله خود تعداد ۵ شارژ برای این شماره ارسال کنید؛ این پیامک ها بعضا از سوی شماره های حقیقی یا شماره هایی مشابه شماره اپراتورهای تلفن در کشور ارسال شده اند اما…

با گسترش سیم کارت های اعتباری، برخی از مشترکین شاید به دلیل ارزان بودن این نوع سیم کارت ، به صورت تصادفی و گاه برای سرگرمی و گاهی هم برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از مشترکین، پیامک هایی ارسال و دست آخر هم سیم کارت خود را از دسترس خارج می کنند.
هر چند بارها تاکید شده که چنین پیامک هایی که بیانگر برنده شدن مشترک در مسابقه یا جشنواره های مختلف هستند هرگز از سوی هیچ یک از اپراتورهای تلفن فعال در کشور ارسال نمی شود اما صحت و سقم این موضوع هر از چند گاهی به عنوان سوال از سوی دریافت کنندگان مطرح می شود. چندی پیش شرکت ایرانسل در اطلاعیه خود اعلام کرده بود که اسامی برندگان خود را در سایت این شرکت اعلام می کند و افراد فریب عده ای سودجو ارسال کننده چنین پیامک هایی را نخورند.
ایرانسل برای پیامک های ارسالی از سوی شرکت خود نیز اطلاعیه ای در سایتش درج و اعلام کرد: «اگر مایل نیستید پیامک های ارسالی از سوی شرکت ایرانسل را که با هدف معرفی محصولات و خدمات جدید این شرکت فرستاده می شوند، دریافت کنید کافی است از طریق شماره ۷۰۰ (از خط ایرانسل) یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ (از سایر خطوط) با مرکز تماس ایرانسل ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را ثبت کنید. در صورت تمایل جهت دریافت مجدد پیامک های مذکور، می توانید درخواست خود را به سادگی و از طریق ارتباط با مرکز تماس ایرانسل مطرح نمایید. همچنین ایرانسل در سایت خود با در نظر گرفتن فرم درخواست رسیدگی به مزاحمت های تلفنی خدمات پیگیری برای مشترکان خود فراهم کرده است. در این فرم آورده شده است: «مشترک گرامی، در صورت تمایل به پیگیری مزاحمت های تلفنی و دریافت پیامک های غیرموثق و کلاهبرداری، می توانید فرم های مربوطه را دریافت نموده و پس از امضا و ثبت اثر انگشت از طریق نمابر به شماره ۰۰۹۸۲۱۶۶۶۵۱۹۰۱ ارسال کنید.»
اما پدید آمدن مشکلات مشابه برای اپراتور دیگر و افزایش تعداد پیامک های مزاحمان مشترکان همراه اول را به پیگیری شماره های مزاحم ترغیب کرد. روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: اسامی برندگان طرح های تشویقی و مسابقات پیامکی همراه اول با قابلیت جست وجو در وب سایت این شرکت قرار می گیرد و مشترکان این اپراتور جهت اطلاع از برنده شدن خود فقط به وب سایت همراه اول به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند. در این اطلاعیه آمده است: در بعضی موارد، عده ای سودجو با ارسال پیامک، ایمیل یا تماس با مشترکان، بابت برنده شدن جوایز همراه اول مبالغی را طلب می کنند که هوشیاری هموطنان را می طلبد. همراه اول در ادامه اطلاعیه خود تاکید کرده است: کلیه قرعه کشی های جوایز طرح های تشویقی همراه اول با حضور و نظارت نمایندگان دادستانی و صداوسیما انجام می شود و دریافت تمامی جوایز این شرکت رایگان بوده و اسامی برندگان در سایت همراه اول قابل مشاهده است.
شرکت ارتباطات سیار در پایان این اطلاعیه از هموطنان خواسته است که ضمن توجه نکردن به این پیامک ها و تماس ها، اینگونه موارد را به مراجع قانونی نظیر بازرسی شرکت ارتباطات سیار ایران گزارش کنند.

منبع : ایسنا

بازدید از صفحه اول

Bookmark and Share


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.