فشارخون بالا، کار قلب را بسیار می‌کند

فروردین ۱۴۰۳

فشارخون بالا کار قلب را بسیار می‌کند و سبب فرسوده شدن و نارسایی عمل و کارکرد قلب می‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد به مناسبت ۷ مهر ماه روز جهانی قلب با اشاره به عوامل مستعد کننده بیماری های قلبی و عروقی گفت: عواملی در ابتلا به بیماری‌های قلبی دخیل‌اند که می توان با کنترل آنها به طریق طبیعی یا دارویی، خطر ابتلا را کاهش داد.

مهدیه سادات حاجی میرزاده مصرف سیگار را از جمله عوامل مستعد کننده بروز بیماری های قلب و عروقی دانست و گفت: اشخاص سیگاری بیشتر از اشخاص غیرسیگاری در معرض ابتلا به بیماری‌های عروقی و قلبی است.

وی با بیان این که سیگار یکی از عوامل اصلی مرگ بر اثر ایست ناگهانی قلب می باشند، افزود:  این مقدار در سیگاری‌ها دو برابر اشخاص غیرسیگاری است. استعمال دخانیات با مشارکت با سایر عوامل، سبب تشدید تاثیرات این عوامل هم می‌شوند. استنشاق دود سیگار از محیط حتی خطر ابتلا را در اشخاص غیرسیگاری بالا می‌برد.

این کارشناس تغذیه عنوان کرد: هنگامی که کلسترول خون افزایش می‌یابد، میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هم افزوده می‌شود. زمانی که کلسترول بالای خون با عوامل دیگر مانند مصرف سیگار و فشارخون در فردی وجود داشته باشد، احتمال خطر ابتلا افزایش می‌یابد.

حاجی میرزاده با بیان این مطلب که فشارخون بالا کار قلب را بسیار می‌کند و سبب فرسوده شدن و نارسایی عمل و کارکرد قلب می‌شود، گفت: این عامل سبب بالا رفتن خطر سکته و یا نارسایی قلبی و نارسایی کلیوی می‌شود.

این کارشناس تغذیه یادآورشد: افزوده شدن عامل فشارخون بالا به عواملی مانند چاقی، مصرف سیگار، دیابت و کلسترول بالای خون سبب می‌شود که احتمال بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی چند بار بیشتر شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.