فشارخون بالانمک چه‌قدرمقصراست

کاهش وزن مۆثرتر از حذف نمک است

افراد فشار خونی که دچار اضافه وزن نیز هستند می‌توانند با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی خود و همچنین با کاهش چند کیلو از وزنشان به راحتی فشار خون خود را کنترل کنند. خطر ابتلای افراد چاق به این بیماری ۳ برابر بیشتر از افراد نرمال است. قلب افراد چاق بیشتر به زحمت می‌افتد، حجم خون آن‌ها زیاد و رگ‌هایشان از انعطاف کمتری برخوردار است. باید بدانید مسئول اصلی این تغییرات به ترشح زیاد انسولین مربوط می‌شود که در واکنش به میزان قند خون بالا تولید می‌شود.

به جای حذف نمک، پتاسیم بیشتر جذب کنید

عدم تعادل بین سدیم و پتاسیم بدن تا حدی باعث ابتلا به فشار خون بالا می‌شود. برای همین توصیه می‌شود به جای کاهش مصرف نمک بهتر است میزان جذب پتاسیم روزانه را بیشتر کنید. هر فرد به طور متوسط روزانه ۳۱۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف می‌کند، یعنی حدود ۱۶۰۰ میلی گرم کمتر از میزان نیاز روزانه

متأسفانه همیشه این عدم تعادل به نفع سدیم است. یعنی پتاسیم کمتر از میزان سدیم است. پتاسیم در میوه ها و سبزیجات وجود دارد. همچنین نمک‌های رژیمی نیز وجود دارد که بر پایه‌ی پتاسیم تولید شده‌اند.

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد زمانی که بیماران مبتلا به فشار خون رژیم غذایی سرشار از فیبر، سبزیجات و میوه را دنبال می‌کنند کاهش چشمگیری در فشار خونشان مشاهده می‌شود.

یوگا یکی از راه حل‌های جدید برای کنترل فشار خون

بر اساس نتایج بررسی‌های بالینی ورزش یوگا برای کاهش فشار خون موثر است. استرس نیز همانند مصرف دخانیات باعث انقباض رگ‌ها می‌شود و احتمال ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می‌دهد. بر عکس انجام ورزشی مثل یوگا و مدیتیشن باعث باز شدن عروق شده و به این ترتیب فشار خون نیز کاهش پیدا می‌کند. البته برخی از متخصصان و پژوهشگران در این مورد به اندازه‌ی کافی متقاعد نشده‌اند اما با این حال یوگا یکی از بی خطرترین و سالم‌ترین ورزش‌ها است که در جهت حفظ سلامتی و آرامش موثر عمل می‌کند.

 

 

همکاری در فروش - دستگاه تست فشار خون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.