فشارخون بالا سببی مهم در خونریزی بینی است

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: فشارخون بالا در صورتی که تداوم داشته و یا حتی iبه صورت ناگهانی باشد عاملی بسیار مهم در خونریزی بینی است.

علیرضا ملک، متخصص گوش و حقل و بینی در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خونریزی بینی از جمله مشکلات بسیار شایع در بین مردم است که در بعضی از موارد می تواند مشکلات بسیاری را برای فرد iبه وجود آورد.

وی با بیان اینکه دلایل بروز خونریزی بینی بسیار متفاوت است تصریح کرد: درمان این عارضه با توجه iبه سبب ایجاد کننده آن متفاوت است و در واقع یک درمان واحدی برای این مشکل وجود ندارد.

ملک با اشاره iبه اینکه بسیاری از مشکلات و نارسایی ها با بروز فشارخون بالا iبه نوعی در ارتباط است تاکید کرد: فشارخون بالا در صورتی که تداوم داشته و یا حتی iبه صورت ناگهانی باشد عاملی بسیار مهم در خونریزی بینی است.

وی گفت: در صورتیکه فرد مبتلا iبه فشارخون بالا دچار خونریزی بینی هم نشود احتمال بروز مشکلاتی همچون پارگی عروق مغزی یا اختلال و نارسایی در عملکرد آن وجود دارد.

ملک افزود: البته خونریزی بینی عوامل دیگری نیز دارد که وارد آمدن ضربه و آسیب مستقیم iبه بینی از دیگرعوامل مهم آن است.

وی با اشاره iبه اینکه بعضی از ناراحتی های مربوط iبه بافت قلب نیز می تواند در خونریزی بینی موثر باشد یادآور شد: مهمترین اقدام در مواجهه با خونریزی بینی پیدا کردن سبب دقیق این عارضه است.

ملک خاطرنشان کرد: در صورتی که عارضه و مشکل خونریزی بینی iبه مدت طولانی تداوم داشته و iبه دفعات بروز کند در این حالت فرد باید iبه موقع iبه پزشک معالج مراجعه کرده و از خود درمانی پرهیز کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.