فشار بر دلار و رشد قیمت طلا

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

استراتژیست های بازار طلا پیش بینی کردند با افزایش فشار بر دلار در پی انتشار یافتن گزارش اخیر وزارت کار آمریکا قیمت جهانی طلا با رشد بیشتری روبرو خواهد شد.

 به گزارش پایگاه اینترنتی طلا کارشناسان و استراتژیست های بازار طلا در نظرسنجی سی ان بی سی تاکید کردند، قیمت جهانی طلا در سه ماه پایانی ۲۰۲۴ میلادی تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با رشد بیشتری مواجه می گردد.بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ارتباط بین ارزش دلار و قیمت طلا همچنان به شدت قوی است و همزمان با کاهش ارزش دلار سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا اقدام می کنند.

در حالی که کارشناسان اقتصادی پیش از این ایجاد ۱۸۰ هزار فرصت شغلی در آمریکا طی ماه سپتامبر را پیش بینی کرده بودند تازه ترین گزارش وزارت کار این کشور نشان می دهد این رقم به کمتر از ۱۴۸ هزار فرصت شغلی رسیده است.انتشار این گزارش سبب افزایش ۲ درصدی قیمت جهانی طلا شده است. تحلیلگران اقتصادی همچنین معتقدند فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده خود اجرای محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری را ادامه خواهد داد و این مساله خبر مثبتی بر بازار طلا خواهد بود.برخی کارشناسان اقتصادی نیز پیش بینی می کنند که در صورت ادامه روند نزولی ارزش دلار قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به ۱۵۰۰ دلار خواهد رسید.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.