فشار جریان انحرافی به یک بانک دولتی

بینا- یک مقام آگاه از فشار جریان انحرافی به مدیرعامل یکی از بانکهای دولتی برای ورود یک فرد غیر متخصص و ناکارآمد به هیات مدیره این بانک، علیرغم مخالفت مدیرعامل بانک خبر داد.
به گزارش بینا، این مقام آگاه به فارس افزود: بعد از اینکه دو نفر از هیئت مدیره این بانک دولتی بازنشسته شدند، مدیرعامل این بانک ۳ نفر دیگر را در نظر گرفته تا به وزیر اقتصاد و هیئت مدیره معرفی کند تا از بین این ۳ نفر دو نفر به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره این بانک انتخاب شوند.
وی گفت: اما جریانی خارج از مدیریت بانک قصد دارد فرد دیگری را که سابقه مدیریتی نداشته و وابستگی به جریان انحرافی دارد، به مدیرعامل و هیئت مدیره این بانک تحمیل کند و تاکید کردند که حتما این فرد در هیئت مدیره بانک حضور داشته باشد.
این مقام آگاه گفت: مدیرعامل این بانک علیرغم اینکه هیچ‌گونه تمایلی در به کارگیری افراد بدون صلاحیت و تجربه و تخصص در هیئت مدیره بانک ندارد، اما اگر فشارها و تحمیل‌ها بیش از حد باشد، نمی‌تواند در مقابل خواسته این جریان مقاومت کند.
وی تأکید کرد: اعضای هیئت مدیره یک بانک بر اساس قانون باید تجربه مدیریتی در سطوح بالای کار بانکی داشته باشند و علاوه بر تجربه از سواد کافی در زمینه علوم اقتصادی و بانکداری نیز برخوردار باشند که فرد مورد نظر هیچ کدام از این ویژگی‌ها را ندارد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.