فشار خون مقاوم iبه دارو کنترل شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

متخصصان کشورمان توانستند از طریق روش درمانی نوین که هم اکنون در استرالیا و آلمان درحال انجام است، فشار خون مقاوم iبه دارو را کنترل نمایند.

در حال حاضر ۳۰ درصد اشخاص جامعه در کشورمان مبتلا iبه فشار خون بالا می باشند که درصدی از این بیماران با مصرف دارو قابل درمان می باشند و درصدی هم iبه دارو مقاوم بوده و هر لحظه این بیماری سلامت آنها را iبه خطر می اندازد.

اگر فشار خون بالا iبه موقع درمان نشود منجر iبه بیماری های قلبی عروقی شده و احتمال سکته مغزی را نیز افزایش می دهد.

در مجهزترین بخش آنژیوگرافی خاورمیانه متخصصان کشورمان موفق شدند از طریق سوزاندن عصب سمپاتیک کلیه که یک روش درمانی در دنیا محسوب می گردد، بیمار فشار خون بالا را درمان می نمایند.

دکتر اسلامی فوق تخصص قلب و عروق در این خصوص در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این روش درمانی در حال حاضر در معدود کشورهای دنیا در حال انجام است، این روش از کشورهای آلمان و استرالیا آغاز شدهو iبه تازگی قرار است در آمریکا نیز انجام شود ولی در کشورمان هم اکنون این روش در حال انجام است.

وی گفت: این روش برای بیماران مبتلا iبه فشار خون بالا مناسب است که با وجودمصرف ۳ داروی فشار خون فشار آنها بالاتر از ۱۶ روی ۱۰ است.

اسلامی اظهار نمود: در این روش سیم مخصوص وارد شریان کلیوی شده و هر نقطه iبه مدت ۲ دقیقه سوزانده می شوند. حداکثر پاسخ درمانی یک تا ۳ ماه پس از جراحی است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.