فشار غرب آژانس انرژی اتمی را وادار به بزرگنمایی پرونده هسته ای ایران کرده است

۲۸م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: فشار دولتمردان غربی آژانس بین المللی انرژی اتمی را وادار به بزرگنمایی پرونده هسته‌ای کشورمان کرده است.

مصیب نعیمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات آتی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۲۷ دی ماه گفت: فشار دولتمردان غربی بر آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد پرونده هسته‌ای کشورمان سبب شده تا آژانس روند مذاکرات با مقامات کشورمان در مورد این پرونده را به چالش بکشاند و به تحریف واقعیت‌ها و تاثیر گذاری بر افکار عمومی جهان  بپردازد.

وی تصریح کرد: روند فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان طبق معیارهای بین المللی و معاهده NPT بوده و هدف از دستیابی به سلاح هسته ای تنها رسیدن به دانش هسته‌ای است و در جلوگیری از انتشار یافتن هر گونه سلاح هسته ای تلاش می کند لذا نمایندگان آژانس باید با یک رویکرد منطقی وارد مذاکرات با ایران شوند.

نعیمی با اشاره به نظارت اخیر بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از فعالیت های هسته ای ایران اظهار داشت: بازرسان و کارشناسان فنی آژانس انرژی اتمی که با دیدگاهی کاملا فنی نسبت به این مسئله بارها شاهد بودند که جمهوری اسلامی ایران با روندی کاملا درست و با توجه به همان چارچوبی که از ابتدا مشخص کردند در صدد دستیابی به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای می باشند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با ابراز امیدواری از مذاکرات آتی جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی اتمی خاطر نشان کرد: مسئله هسته ای ایران بارها به نیروهای فنی و متخصص آژانس اتمی اثبات شده که در فعالیت های هسته ای ایران هیچ گونه ابهامی وجود ندارد و از این رو ادامه روند مذاکرات قطعا مثبت ارزیابی می شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.