فصلی که در آن “ناخن ها” شکننده تر می شوند

فروردین ۱۴۰۳

بهتر است به جای اینکه ارتباط شکنندگی ناخن ها را با فصل برقرار کنیم با رطوبت هوا بسنجیم.

دکتر نصیر کاشانی، متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران در خصوص میزان تاثیر فصل های سال بر شکنندگی ناخن ها گفت: در مناطقی که هوا خشک است چه تابستان و چه زمستان فرقی نمی کند رطوبت ناخن کم تر و در نتیجه خشک و شکننده می شود.

وی افزود: اگر که از نظر جغرافیایی در همه جا رطوبت در زمستان کمتر شود این جمله صادق است.

کاشانی با بیان اینکه بهتر است به جای اینکه ارتباط را با فصل برقرار کنیم با رطوبت هوا بسنجیم اظهار داشت: در تابستان هم امکان شکنندگی ناخن ها وجود دارد این امر مرتبط با فصل خاصی نیست .

وی خاطر نشان کرد:  بیماری که منجر به خشکی ناخن شود منجر به شکنندگی ناخن خواهد شد و در اشخاصی که به طور ذاتی دچار خشکی پوست می باشند و یا مبتلا به بیماری ژنتیکی می باشند این مشکل بروز می کند.

این متخصص پوست ادامه داد: مهمتر از همه این عوامل تر و خشک شدن ناخن است که تاثیر بسزایی در شکسته تر شدن ناخن دارد و بهتر است رطوبت ناخن به صورت ناگهانی و در معرض هوا از بین نرود تا با این کار از شکنندگی آن جلوگیری کنیم.

دکتر کاشانی در پایان راهکارهایی را برای درمان شکنندگی ناخن معرفی کرد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد بهتر است برای کاهش تدریجی رطوبت ناخن ها را وازلین استفاده شود./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.