فصل تازه آموزش های شهروندی در منطقه ۶

۳۰م دیماه ،

مدیر اداره آموزش شهروندی منطقه ۶ از اجرای جشنواره مشکات و بام شهر در قالب آموزش های شهروندی خبر داد.

پاکدل در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، در خصوص برنامه های آموزش شهروندی در سال جاری گفت: آموزش های شهروندی از طریق ایستگاه های سیار آموزش شهروندی، خانه های علم و زندگی، شهر در دست بچه ها، خانه های اسباب بازی و دو جشنواره مشکات و بام شهر برگزار می گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: جشنواره مشکات که اولین سالی است که در اداره آموزش های شهروندی انجام می گردد، در ۶ محور و ۱۴ عنوان در راستای آموزش های شهروندی انجام می گردد.
پاکدل در ادامه با اشاره به محورهای موضوعی جشنواره مشکات تاکید کرد: زیباسازی مبلمان شهری، حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست شهری، حقوق و تکالیف شهروندی، محورهای موضوعی این جشنواره است و هرکدام در بخش های مختلفی از جمله فیلم کوتاه، داستان کوتاه، شکار لحظه ها، نقاشی، خطاطی، شب شعر محلی است که در دو بخش حضوری و غیر حضوری به دو صورت حرفه ای و غیر حرفه ای برگزار می گردد.
وی در ادامه با اشاره به جشنواره بام شهر به عنوان یکی دیگر از برنامه های آموزش شهروندی اظهار داشت: جشنواره “بام شهر” برای دومین بار در راستای آموزش های شهروندی اجرا می گردد که ایده های شهروندان در رابطه با آموزش های شهروندی از جمله زیباسازی محله، فضای سبز محله و روان بودی حمل و نقل ترافیک اجرا می گردد.
* انتخاب محله نمونه برگ تازه ای از آموزش های شهروندی
همچنین پاکدل از اجرای طرح محله نمونه به عنوان مرحله تازهی از آموزش های شهروندی در سطح منطقه خبر داد.
وی در ادامه افزود: طرح محله نمونه که بین ۳۷۴ محله تنها در محله یوسف آباد اجرا می گردید و تمامی معاونت های شهرداری در این خصوص به صورت یکپارچه عمل نمودند که سبب اجرای موفق این طرح گردید.
پاکدل خاطر نشان کرد: د بحث و بررسی های انجام شده در نظر گرفته شد تا این طرح در سال آینده به صورت همه گیر تمام محلات را تحت پوشش قرار دهد و حداقل هرکدام از مناطق یک محله را برای این طرح اختصاص دهند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.