فصل خزان را در قاب سرسبز بانک گیاهان دارویی متفاوت دریابید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، گلستان نام تازه سرزمین تاریخی، که در طول تاریخ به نام ایالت گرگان، استرآباد و جرجان شناخته می شده است.  
 
این استان با داشتن مناطق و شهرستان‌های زیبا هر ساله توریست‌های داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می‌کند، که از آن جمله می‌توان به علی آباد کتول اشاره کرد.
 
نام این شهرستان مرکب از سه کلمه علی، آباد و کتول است که با توجه به اینکه شهرستان‌های استان گلستان به صورت متمرکز و نزدیک به هم در راستای جاده‌ها و رودها به صورت طولی و در بخش‌های کوهستانی به صورت پله‌ای ساخته شدند، علی آباد نیز از این قاعده مستثنی نیست، پسوند کتول به معنای مجموعه آبادی‌هایی است که در داخل دره و شیب واقع شده باشند.
 
شهرستان علی‌آباد کتول از جنوب با کوه‌های مرتفع و پوشیده از درخت البرز و در شمال آن هم دشت گرگان واقع شده، که براساس پژوهش‌های باستانی محوطه‌ها، تپه‌ها و بناهای تاریخی این منطقه،  ۷۰۰۰ سال قدمت دارد.

 
گفتنی است؛ کبودوال تنها مجموعه آبشار خزه‌ای ایران، که همواره توجه گردشگران را به خود جلب کرده در این منطقه قرار گرفته،  این مجموعه آبشار تمام خزه‌ای در ۵ کیلومتری جنوب شرقی علی‌آباد کتول در میان دره‌ای نسبتا عمیق و در جنگل انبوه و دیدنی کبود‌وال محصور شده است.
 
جنگل ابر قسمتی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی جزو بقایای دوران سوم زمین‌شناسی نیز در مسیر جاده علی‌آباد به شاهرود  است.

 
این جنگل با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور با تنوع گونه‌های گیاهی، یکی از بانک‌های گیاهان دارویی سرشار در کشور است.
 
جنگل ابر مرز میان‌بند بین دو اکوسیستم منطقه نیمه بیابانی و جنگلی که با جغرافیای خاص منطقه سبب شکل گیری اقیانوس ابر در این منطقه شده که همه ساله مشتاقان و علاقه‌مندان را از گوشه کنار جهان به سوی خود دعوت می‌کند.

 
اگر علاقه‌مند به پیاده روی و تجربه یکی از منحصر به فردترین زیست‌بوم‌های ایران هستید، تور ۳ روزه جنگل ابر تا شیرین‌آباد، چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه ۹۲ برگزار می شود.
 
در قالب این تور می توانید، پیمایش مسیر بکر جنگل ابر را تا رسیدن به روستای شیرین‌آباد در آن سوی جنگل در بخش مرکزی شهرستان علی‌آباد و طبیعت آبشار کبود وال و … را تجربه کنید.
 
قیمت تور طبیعت گردی جنگل ابر تا شیرین آباد، به علاوه ۶% ارزش افزوده، به مبلغ ۳٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال می رسد.
 
گفتنی است؛ وسیله نقلیه رفت و برگشت متناسب با تعداد نفرات، ۳ وعده صبحانه، ۱وعده شام، پذیرایی میان وعده، ۱ شب اقامت در هتل ۲ ستاره، راهنمای طبیعت گردی، بیمه و … از جمله خدمات این تور است.
 
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۹۰۲۶۸۰ (۱۰ خط) تماس حاصل فرمایید.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.