فصل مشترک اجلاس تهران اصلاح مدیریت جهانی بود

رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد در مراسم اختتامیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: فصل مشترک سخنان اعضای جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران اصلاح مدیریت جهانی و تحول بنیادین در این مدیریت بود که با مشارکت همگانی به این سمت حرکت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان که ریاست شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد را به مدت سه سال بر عهده دارد در مراسم اختتامیه این اجلاس گفت: شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد که از یکشنبه (۵ شهریورماه) و تا امروز (جمعه دهم شهریورماه) ادامه داشت به لحاظ مشارکت و کیفیت بی‌نظیر بود.

وی  افزود: در این اجلاس تمام بحث‌ها،  اسناد و سخنرانی‌ها به اصول اصلی جنبش بار دیگر تاکید شده و همه اعضا همچنان به اهداف جنبش معتقدند بودند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه فصل مشترک سخنان این اجلاس ضرورت اصلاح مدیریت جهانی بود اظهار داشت: تمام اعضای جنبش عدم تعهد به تحول بنیادین در مدیریت جهانی تاکید داشتند.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه اعضای این جنبش به مشارکت همگانی جهت دستیابی به صلح جهانی پایدار اصرار ورزیدند.

رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد در ادامه خاطرنشان کرد:‌موضوع صیانت از کرامت انسانی و ارزش‌های آن، پرهیز از درگیری‌ها و خشونت‌ها، دوری از یکجانبه‌گرایی و خودخواهی‌ها، لزوم حل مشکلات و چالش‌های بین‌المللی از طریق گفتگو، منطق، عدالت و دوستی، لزوم مشارکت عمومی توسط همگان اشاره و به عملیاتی شدن آن اصرار کردند.

وی در ادامه افزود: همه اعضای این جنبش موفقیت جنبش عدم تعهد را همدلی، همکاری، تلاش مستمر براساس تفاهم و عدالت، تعریف کردند.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه با بیان اینکه باید مراقب دشمنان مشترک که دشمنان بشریت هستند باشیم گفت:‌ دشمنان در صددند با ایجاد تفرقه بین ملت‌ها و دولت‌ها فرصت سلطه بر جهان را بدست آورند.

احمدی‌نژاد با اشاره به ارتقا جایگاه جنبش عدم تعهد خاطرنشان کرد:‌مقدمه‌سازی در جهت ایجاد ساختارهای لازم برای هم‌افزایی توان اعضا و دخالت مشترک در مبادلات جهانی خواست همه اعضا بوده و این موضوع با مشورت شما اعضا و با تلاش‌های منسجم ایجاد خواهد شد که البته برای استقرار دبیرخانه موقت و تامین ساختارهای لازم سازماندهی خواهند کرد.

رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد با تاکید بر اینکه موفقیت جنبش عدم تعهد مربوط به همدلی و مشارکت اعضای این جنبش است اظهار داشت: دست همه اعضای این جنبش را برای ارتقا سطح این جنبش در مدیریت جهانی براساس عدالت و برای ایجاد صلح پایدار و صیانت از کرامت انسانی به گرمی می‌فشارم.

وی در ادامه با بیان اینکه اسناد نهایی شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد مورد تصویب قرار گرفت گفت: این اسناد حاصل نقطه‌نظرات و پیام‌های سیاسی اعضای جنبش برای صلح و امنیت جامعه بین‌المللی است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ‌این پیام در شرایط امروز بین‌المللی حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: در این اجلاس فرصتی فراهم شد تا براساس آن اعضای جنبش عدم تعهد عزم خود را برای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه اعلام کنند چرا که پیوندهای عمیق و بلندمدت امکان حضور در صحنه بین‌المللی و تقسیم مدیریت را فراهم خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای آینده جنبش نقش روشن و اثرگذاری در معادلات جهانی پیش‌بینی می‌کنم اظهار داشت:‌ در وهله اول از تمام اعضای این جنبش شامل روسای جمهور، نخست‌وزیران، معاونان روسای جمهور و نخست‌‌وزیر، وزرای امور خارجه، روسای هیئت‌ها، میهمانان ویژه تشکر می‌کنم. در وحله دوم از ملت ایران که مقدمات این اجلاس را فراهم کردند و میهمان نوازی نشان داده تشکر می‌کنم.

وی گفت:‌از تمام همکاران عزیز که زلزله آذربایجان شرقی را به ملت ایران تسلیت گفته و با آنان همدردی کردند از آنان هم تشکر و قدردانی می‌کنم.

احمدی‌نژاد همچنین از رسانه‌های داخلی و خارجی که فعالیت‌ گسترده‌ای در پوشش این اجلاس داشتند قدردانی و تشکر کرد.

رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد خاطرنشان کرد:‌تعهدی که امروز پافشاری کردیم برای ساختن دنیای بهتر جهت هدایت این زندگی در سایه عدالت، مهرورزی و مشارکت بود و این زندگی زمانی موفق خواهد شد که مدیریت جهان دست انسانی عادل باشد که برای تحقق این هدف نیز مردی از مردان خدا ظهور خواهد کرد.

وی در پایان گفت: هفدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در کشور ونزوئلا و به ریاست چاوز برگزار خواهد شد که امیدوارم یکدیگر را در آنجا ملاقات کنیم.

گفتنی است؛ شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد از روز یکشنبه هفته جاری به مدت ۶ روز در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.