فضاسازی بعضی رسانه‌ها دربارهٔ عدم دیدار جلیلی و آیت‌الله مصباح صحت ندارد

۰۷خردادماه،

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) دربارهٔ فضاسازی بعضی رسانه‌ها پیرامون عدم دیدار آیت‌الله مصباح و جلیلی طی هفته قبل گفت: اینگونه نبود که جلیلی تقاضای ملاقات بدهد و آیت‌الله مصباح نپذیرد و یا اینکه جلیلی نخواسته است که به دیدار آیت الله مصباح بیاید بلکه تقاضا شد که جلیلی جهت دیدار با آیت‌الله مصباح بیاید اما برنامه‌های ایشان از قبل پر شده بود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین رجبی قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در حاشیه دیدار سعید جلیلی با آیت‌الله مصباح در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حمایت آیت‌الله مصباح از یک کاندیدا تاثیری در سرنوشت آن کاندیدا دارد یا خیر؟ اظهار داشت: همانگونه که آیت‌الله مصباح گفته‌اند یکی از توطئه‌های دشمن در این دوران این است که برنامه‌ریزی کنند اشخاصی را در پست‌های حساس نظام وارد کنند تا از طریق آنان بتوانند آسیب‌هایی را به نظام بزنند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی آیت‌الله مصباح وظیفه خود می‌دانند که علاوه بر تدوین زیرساخت‌های فکری جامعه در جهت زمینه‌سازی جهت قرار گرفتن اشخاص اصلح در پست‌های حساس تلاش کنند.

وی ادام داد: هنگامی که کامران باقری لنکرانی از کاندیداتوری در انتخابات کناره‌گیری کرد، اشخاص بسیاری به  آیت الله مصباح مراجعه می کردند و تقاضا داشتند تا نظر ایشان را دربارهٔ کاندیدای اصلح بدانند. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چندی پیش مطرح شد که آیت الله مصباح گفته‌اند که در این دوره از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کنند، سبب این تغییر موضع چه چیزی است؟ گفت: آیت الله مصباح هیچ‌گاه در این باره اظهارنظری نکرده‌اند و ایشان در این مدت در مقام بررسی و تامل دربارهٔ جلیلی بود و هیچ‌گاه چنین چیزی را نگفته‌اند.

قائم مقام موسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی (ره) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد که اختلاف نظرها میان علما و مراجع دربارهٔ حمایت از کاندیداها شکل گرفته است؟ آیا چین مسئله‌ای صحت دارد یا خیر گفت: حتی اگر با وجود تعدد کاندیداهای اصولگرا آرای آنها تقسیم شود، بازهم نگرانی نیست، چرا که اگر انتخابات هم به مرحله دوم بکشد مطمئنا کاندیدایی از میان اصولگرایان انتخاب می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رجبی در پاسخ به این سوال که آیا جامعه مدرسین در این دوره انتخابات از مصداق خاصی حمایت می کند یا خیر افزود: در جامعه مدرسین مصوبه‌ای وجود دارد که آنان در این دوره انتخابات وارد مصداق نشده و کسی را معرفی نکنند، اما اگر شرایطی وجود آید که عدم ورود آنان به صورت قطعی سبب پیروزی فردی غیر اصولگرا شود مسلما آنجا ورود پیدا می‌کنند اما در حال حاضر شرایط اینگونه نیست.

وی در پاسخ به اینکه اعضای ائتلاف سه گانه اعلام کردند کاندیدای نهایی خود را براساس نظر جامعتین انتخاب می‌کنند اما در این دور جامعتین قصد ورود به جامعتین را ندارند بنابر این چگونه با وجود عدم موضع‌گیری جمعه مدرسین، اعضای ائتلاف سه گانه می توانند کاندیدای نهایی خود را معرفی کند گفت: تاکنون در جامعین رایزنی هایی جهت انتخاب فرد واحد انجام نشده است 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حمایت آیت الله مصباح از کانیدایی خاص در این دوره سبب شکل‌گیری هجمه‌هایی علیه ایشان شده است گفت: در سال ۸۴ ایت الله مصباح از شخص احمدی‌نژاد نام نبردند و نگفتند که به وی رای بدهید اما در این دوره تشخیص دادند که حمایت از کاندیدای خاص وظیفه‌ای الهی است بنابراین در این مقطع وارد مصداق شده‌اند.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعضی‌ می‌گویند که حمایت آیت الله مصباح از کانیدای خاص سبب آسیب دیدن حیثیت مقام و منزلیت ایشان می‌شود، ادامه داد: آیت الله مصباح فرمودند اگر مقام و منزلتی باشد باید در راه اسلام خرج کنیم و یکی از موارد آن هم در مقطع کنونی است بنابراین در حال حاضر آیت الله مصباح وظیفه شرعی خود می‌دانند که فرد اصلحی را به مردم معرفی کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هنگامی که سعید جلیلی جهت دیدار با مراجع به قم آمده بود بعضی رسانه‌ها فضاسازی هایی را مطرح کردند که آیت الله مصباح جلیلی را به حضور نپذیرفته است، آیا چنین مسئله‌ای صحت دارد یا خیر گفت: هنگامی که جلیلی جهت دیدار با مراجع به قم آمده بود تقاضا شد که به دیدار آیت الله مصباح هم بیاید اما برنامه‌های ایت الله مصباح از قبل پر شده بود و زمان کمی جهت ملاقات با جلیلی وجود داشت بنابراین ایشان ترجیح دادند تا زمان بیشتری را جهت ملاقات اختصاص دهند. 

وی ادامه داد: اینگونه نبود که جلیلی تقاضای ملاقات برود و آیت الله مصباح قول نکنند و اینکه بعضی دیگر گفتند که جلیلی نخواسته است به ملاقات بیاید.

خبرنگاری خطاب به حجت الاسلام و المسلمین رجبی گفت: بنده به یاد دارم در سال ۸۴ آیت الله مصباح از احمدی نژاد حمایت کرد نظر شما در این باره چیست؟

وی پاسخ داد: ایشان نگفته‌اند که او را اصلح می‌دانم و تائید می‌کنم و چنین چیزی حتی در دوران احمدی‌نژاد در سال  که۸۴ بعضی از شخصیت‌ها نظر ایشان را دربارهٔ احمدی‌نژاد پرسیدند، اما آیت‌الله مصباح پاسخی ندادند.

قائم مقام  موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: فقط هنگامی که ناطق نوری کاندیدای ریاست جمهوری شده بود به سبب اینکه همه روحانیون متحد ناطق را تائید کردند، ایشان هم تائید کردند آما آن زمان تعبیر اصلح نبود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.