فضای تعامل بهترین فضا برای حل و فصل مشکلات کشور، دولت و مجلس است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه طرح سوال از رئیس‌جمهور نشان‌دهنده حساسیت و نگرانی وکلای ملت نسبت به مسائل ملی و مطالبات مردم است، گفت: فضای تعامل، بهترین فضا برای حل و فصل مسائل و مشکلات کشور است، در صورتیکه دولت نیز گام‌های مثبتی برای تقویت این فضا بردارد.

 محمد‌علی  پور‌مختار  نماینده مردم  بهار و کبودرآهنگ در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تقدیم طرح سوال از رئیس جمهور در جلسه امروز(چهارشنبه) پارلمان گفت: طرح سوال از رئیس جمهور  نشاندهنده حساسیت، نگرانی و توجه مجلس به مسائل و موضوعات ملی و مطالبات مردم است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای تعامل، بهترین فضا برای حل و فصل مسائل و مشکلات کشور است،‌ اگر بتوان در این فضا مشکلات را مرتفع کرد قطعا به نفع نظام و مردم است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه سوال از رئیس جمهور حق نمایندگان و حق مجلس است، اظهار داشت: با توجه به تماس‌هایی که مردم با وکلای خود دارند و برنامه مجلس را برای حل مسائل اقتصادی جویا هستند، بهارستان در ماه‌های اخیر نشست‌هایی با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی داشت که وزیر اقتصاد پاسخگویی به مسائل اقتصادی پیش آمده در ماه‌های اخیر را در حوزه کاری خود ندانست و از طرفی بانک مرکزی نیز نمی‌تواند محل سوال واقع شود لذا تنها، راه سوال از رئیس‌جمهور برای رفع نگرانی‌ها و ابهامات مردم و نمایندگان باقی می‌ماند.

وی در  ادامه با تاکید بر اینکه مجلس قائل به فضای تعاملی است، تصریح کرد: مجلس در طول این مدت این موضوع را اثبات کرده است ولی توقع ما نیز از دولت و خصوصا رئیس‌جمهور این است که دولتی‌ها نیز به تقویت  این فضا کمک کنند.

رئیس  کمیسیون اصل ۹۰ در خاتمه اظهار داشت: اگر دولت به تقویت تعامل در میان قوا اعتقاد دارد باید قبل از اینکه سوال از وی مطرح شود، به یکی از وزرا اختیار دهد تا با حضور در مجلس با پاسخگویی به  نمایندگان نگرانی‌های وکلای ملت  را برطرف کند تا شاهد افزایش بیش از پیش تنش‌ها نباشیم.

انتهای پیام/ س۲
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.